Muharem Pervić Esejista i pozorišni kritičar iz Beograda Muharem Pervić šesnaesti je po redu dobitnik nagrade za negovanje modernog umetničkog senzibiliteta Fonda „Todor Manojlović“, koja se dodeljuje pod okriljem Gradske narodne biblioteke „Žarko Zrenjanin“ u Zrenjaninu. Nagrada je jedinstvena u srpskoj kulturi, jer obuhvata skoro sve vidove književno-umetničkog stvaralaštva.

I Pervić je jedinstvena pojava u ovdašnjoj kulturi, ocenio je žiri nagrade, između ostalog i kao jedan od najznačajnijih kritičara u periodu od Drugog svetskog rata do danas. Pozorišnom kritikom i teorijom Muharem Pervić bavi se od 1958 – prve pozorišne kritike objavljuje u listu Mladost, a od 1966. u Politici. Publikovao je veliki broj eseja i teorijskih radova iz književnosti, a kao književni i pozorišni kritičar učestvovao je u radu mnogih uglednih žirija. „Muharem Pervić je kritiku pretvorio u oblik pozorišnog eseja“, ističe se u obrazloženju žirija.
Dugogodišnjom stvaralačkom aktivnošću, podjednako u domenu esejističko-analitičkog preispitivanja najboljih učinaka savremene srpske poezije i proze, potom meditativnih fragmenata i, posebno, hroničarsko-kritičkog praćenja aktuelnog pozorišnog i dramskog stvaralaštva, Muharem Pervić stekao je zasluženu reputaciju relevantnog, inventivnog tumača moderne književnosti, tragom duha i dela Todora Manojlovića, koji se i sam ostvario u pobrojanim književnim disciplinama.
Knjigom „Bravo majstore!“ Muharem Pervić prošle je godine obeležio pedeset godina književnog i pozorišnog rada. Kako je tada objasnio u razgovoru za Danas, iza usklika koji izgovaramo „uvek kada su majstorije i čarolija u pitanju“ – nalazi se i rešenje čarolija u njegovim pozorišnim kritikama. „Shvatao sam sebe delom predstave o kojoj pišem. Prema tome, živeo sam i pisao sa osećanjem da mogu i da pomognem i da odmognem! Ako kritičar ne shvati sebe kao nekog ko je iznad, ili izvan stvari o kojoj piše, ako sebe ne shvati kao nepogrešivo biće i neprikosnovenog sudiju, ako sebi dozvoljava da razmišlja i pita se, onda on može biti od koristi pozorištu, pozorišnoj kulturi, pa i pojedinačnim predstavama i autorima predstava“, kaže Pervić o svom pozivu.
Rođen je 1934. godine. Iz braka sa balerinom i koreografkinjom Lidijom Pilipenko ima sina Igora Pervića, koji se bavi glumom.