Polemika Vesića i Đilasa oko javnog prevoza 1Foto: Beoinfo

Šef odbornika Saveza za Srbiju u Skupštini Beograda Dragan Đilas kritikovao je danas upravu Grada da iz gradske kase izdvaja previše novca za privatne prevoznike, a da se smanjuju subvencije za GSP.

Zamenik gradonačelnika Goran Vesić uzvratio je tvrdeći da je Đilas 2013. ostavio milijardu i po dinara duga privatnim prevoznicima.

Đilas odnos prema privatnicima i GSP vidi kao „suštinu problema“ gradskog saobraćaja u prestonici danas“ i sugeriše da treba ili smanjiti subvencije privatnim prevoznicima ili povećati Gradskom saobraćajnom preduzeću.

On je naveo da je gradska vlast 2015. godine potpisala novi ugovor sa privatnim prevoznicima po kome su oni dobili 9,5 milijardi dinara, tvrdeći da iz godine u godinu rastu davanja za privatne prevoznike, a smanjuju se za GSP. „U 2016. godini privatni prevoznici su iz budžeta dobili 12,7 milijardi, a GSP je ostao na 8,5 milijardi dinara, da bi ove godine privatnicima dodeljeno 15 miljardi dinara, a GSP 9,5 milijardi“, rekao je Đilas.

Vesić je, odgovarajući na te kritike, objasnio kako je danas kilometraža svih linija javnog gradskog prevoza Beograda 54.098 kilometara, a da je 2012. godine, kada je Đilas vodio grad, bila 35.238 kilometara.

Prema njegovim rečima, Đilas je 2013. godine, kao tadašnji gradonačelnik, ostavio dug privatnim prevoznicima od 1,5 milijardi dinara.

„Toliko nije plaćao njihove usluge, da su nas svi oni tužili. Mi smo u međuvremenu isplatili 260 miliona, a od 2014. godine plaćamo obaveze prema svim prevoznicima u Beogradu na vreme“, izjavio je Vesić.

On je rekao da privatne prevoznike u Beograd nije uvela aktuelna gradska vlast, već da su uvedeni krajem devedestih godina.

„Za nas nema razlike između privatnog i državnog prevoznika. Svi su oni u sistemu i svi moraju da poštuju pravila“, rekao je Vesić.

On je kao jednu od važnijih stvari unetih u anekse ugovora o prevozu ocenio obavezu privatnih preduzetnika da kupuju BusPlus kartica za sve zaposlene, što – kako je naglasio – do sada nije bio slučaj.

Vesić je napomenuo i da svi vozači u gradskom prevozu moraju da imaju uniforme i da će, ako putnik bude zatečen bez karte u vozilu privatnog prevoznika, plaćati kaznu 5.000 dinara. „Do kraja godine potipisaćemo isti takav ugovor i sa glavnim gradskim prevoznikom, tako da će i oni imati iste obaveze“, rekao je Vesić.

Nakon duge rasprave odbornici Skupštine grada saglasili su se oko rešenja koja se tiču javnog-privatnog partnerstva u oblasti gradskog, prigradskog i lokalnog prevoza u Beogradu.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari