U Srbiji se godišnje, kako pokazuju statistički podaci, sklopi više od 35.000 brakova, a u Beogradu se svakog meseca na taj korak odluči gotovo 500 mladih parova. Ma koliko finansijska situacija većine građana nije zavidna, tradicionalno na ovim prostorima, svadba se doživljava kao veliki događaj koji se proslavlja uz veliku feštu i širok krug rodbine i prijatelja, pa nije retkost da se za organizovanje tog događaja diže kredit a dugovi vraćaju mesecima.

Pored organizacije, prostora, uređenja dekora, hrane i pića, muzike, nezanemarljiv trošak je i kupovina venčanice. Haljina koja treba da obeleži „najvažniji dan u životu gotovo svake devojke“ za veliki broj budućih mlada, treba da bude jedinstvena i nezaboravna, pa na njoj ne treba ni štedeti.

Ipak, ako se uzme u obzir da nova venčanica košta oko 2.500, a mnogo više ako je model nekog poznatog kreatora, valjalo bi i razmisliti o tome postoji li način da se uštedi.

To je i razlog što u Srbiji ima veoma malo salona koji prodaju nove venčanice, a to su uglavnom porodične firme sa tradicijom, koje izrađuju svoje modele. Velikih salona venčanica ima samo u većim gradovima, poput Beograda, Novog Sada, Niša ili Čačka.

Kada su u pitanju uvozne venčanice, njihove cene su veoma visoke, i retko ko ih prodaje. Srpski saloni nude kreacije svetskih brendova i poznatih dizajnerskih imena iz Španije, Francuske, Italije, kao što su Demetrios, San Patrick, Pronovias, Manuel Mota, Mori Lee, Maggie Sottero, Ronald Joyce, Essence, Martina Liana, Angelina Faccenda, Atelier i drugi.

Do njih se može doći iznajmljivanjem, što je danas i dominantan način rada salona. Cene iznajmljenih venčanica su daleko pristupačnije, a sama cena zavisi od starosti venčanice, brenda venčanice, da li je nošena i koliko puta ili ne. Naravno da je novija kolekcija skuplja, a posebno venčanica koja nikada nije bila iznajmljena. Saloni venčanica obično imaju u ponudi veliki broj modela, a cene iznajmljivanja se kreću od 150 do 500 evra. Takođe, mnogi saloni uvek imaju određeni broj venčanica na akciji, pa tako može da se nađe i jeftinija.

Međutim, venčanica za mnoge žene ima jako simboličko značenje i ne želi svaka buduća nevesta da na „svoj“ dan nosi venčanicu koju je pre nje već nosila druga devojka, ili njih desetak. Takođe, mnoge mlade žele da venčanicu sačuvaju. Iz tog razloga sve je jači trend outlet salona venčanica, gde će se prodavati starije kolekcije poznatih svetskih brendova, a po nižim cenama u odnosu na njihove nove modele. Takve prodavnice naći će mušterije upravo u grupi žena koje žele da imaju svoju venčanicu koju će da čuvaju ceo život, a pri tom žele da uštede.


Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari