Poslovanjem JKP „Infostan“, čija je osnovna delatnost objedinjena naplata komunalnih usluga, ostvaruje se značajna ušteda sredstava u gradskom komunalnom sistemu. Građani dobijanjem jedinstvene uplatnice objedinjene naplate na samo jednom računu imaju iskazane sve potrošene komunalne i ostale usluge.

Na taj način im je i olakšano da sa samo jednim odlaskom na šalter pošte ili banke plate sve usluge koje su potrošili.

Prema rečima, Milice Paunović, predstavnika za medije tog preduzeća, na prvom mestu velika ušteda se ostvaruje jer objedinjenom naplatom komunalne kuće koje su davaoci usluga nemaju troškove uručenja i utuženja svojih korisnika, kao ni dodatne troškove unutrašnje organizacije svojih službi.

– „Infostan“ ažurira i obrađuje sve podatke dobijene od komunalnih preduzeća, održava bazu podataka, štampa i šalje uplatnice na adrese 650.000 korisnika i obavlja prinudnu naplatu za njih- objašnjava Milica Paunović.

Podaci pokazuju da JKP „Infostan“ ukupno na troškove uručenja za 650.000 korisnika na mesečnom nivou potroši 11 miliona dinara, dok bi neka druga komunalna kuća potrošila toliko da samostalno uručuje uplatnice svim svojim korisnicima, dok bi ukupni troškovi svih davalaca usluga za mesečno uručenje iznosili više od 72 miliona dinara, što je šest puta više nego uručenje koje JKP „Infostan“ plaća za sve davaoce. Velike uštede ostvaruju se i na troškovima utuženja, koji JKP „Infostan“ koštaju blizu 27 miliona dinara, dok bi isti troškovi ukupno za sve davaoce iznosili 121.5 milion dinara, odnosno četvorostruko više. I u slučaju platnog prometa ušteda je dupla, kao i na dodatnim troškovima materijala poput koverti i papira gde je ušteda četvorostruka. Sav novac koji se na ovaj način uštedi, ide direktno u održavanje i poboljšanje komunalnog sistema u Beogradu i modernizaciju usluga i proizvoda.

Da sve veći broj domaćinstava pristupa redovnom izmirenju računa potvrđuju najnoviji podaci JKP „Infostan“. Zbog toga se komunalni sistem Beograda trudi da pruži građanima povoljnosti i uštede, koje na godišnjem nivou iznose oko tri milijarde dinara. Redovne platiše korišćenjem popusta i subvencije ostvaruju veliku uštedu u kućnom budžetu jer samo korišćenjem popusta od pet odsto za plaćanje do polovine meseca Beograđani na mesečnom nivou ukupno uštede oko 82 miliona dinara, što na godišnjem nivou iznosi 984 miliona dinara. Socijalno najugroženiji sugrađani korišćenjem subvencije od 10 do 50 procenata mesečno uštede ukupno oko 171 milion dinara, odnosno oko 2 milijarde dinara na godišnjem nivou. Dodatne uštede od oko 170 miliona dinara na godišnjem nivou korisnici komunalnih usluga ostvaruju plaćanjem računa za Infostan bez provizije u poštama i velikom broju poslovnih banaka, jer Infostan plaća proviziju platnog prometa umesto svojih korisnika.

Korišćenjem subvencije od 50 odsto i popusta od pet odsto socijalno ugroženi sugrađani čiji mesečni račun iznosi 10.000 dinara mesečno uštede 5.500 dinara, a godišnje čak 66.000 dinara, što praktično znači da uštede iznos od gotovo 7 mesečnih računa. Korišćenjem popusta od 5 procenata za isti iznos računa korisnik mesečno uštedi 500 dinara, dok godišnja ušteda iznosi 6.000 dinara, što je 60 odsto iznosa mesečnog računa.

Od ukupnog broja korisnika komunalnih usluga kojih je 650.000, više od 425.000 njih plaća svakog meseca svoj račun sa unapred obračunatim popustom od pet odsto dok oko 60.000 socijalno najugroženijih domaćinstava pored popusta ostvaruje pravo na subvenciju grada od 10 do 50 odsto, u zavisnosti od kategorije kojoj pripadaju.

– Podsećamo da samo redovne platiše imaju pravo na korišćenje popusta i subvencije pri plaćanju obaveza. JKP „Infostan“ redovnim platišama omogućuje popust i posebne pogodnosti u Sportskim centrima Novi Beograd i Tašmajdan, Biblioteci grada Beograda, bioskopu „Fontana“, i pozorištima „Madlenianum“, „Atelje 212“ i „Dadov“- naglasila je Milica Paunović iz Infostana.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari