U prošloj godini subotičko JKP Parking je izgradio 209 novih parking mesta, u šta je investirano 16 miliona dinara, a deo zarađenog novca je investiran i u izgradnju depoa za teretne kamione, što ukupno iznosi 28,274 miliona dinara investicija, kaže direktor ovog komunalnog preduzeća Akoš Ujhelji, povodom teksta u Danasu u kojem se navodi da je Parking imao najmanju dobit od svih komunalnih preduzeća u Subotici.
– U javnim preduzećima dobit, odnosno profit ne bi trebalo da bude glavni cilj, već je cilj javni interes. Smatramo da je jedan od zadataka komunalnih preduzeća i razvoj infrastrukture, a da se upravo preduzeća koja nemaju nijednu investiciju mogu smatrati neuspešnim. Takođe, od dobiti koju ostvarujemo društvo ima indirektnu i direktnu korist – u našem slučaju indirektna korist su pomenute investicije, dok su direktna PDV i porezi i doprinosi, za šta je Parking protekle godine uplatio oko 25 miliona dinara. Ako sve ovo gledamo kao dobit, onda je Parking ostvario 53 miliona dinara – kaže Ujhelji.
Subotičani se kada je Parking u pitanju žale prevashodno na visoke kazne, odnosno doplatne karte koje su obavezni da plate ako ne plate osnovnu cenu parkiranja, koja iznosi 22 odnosno 17 dinara za crvenu to jest žutu zonu, ili kada je iznos u datoj zoni neodgovarajući. Direktor Ujhelji navodi da je i sama cena osnovne pretplatne karte u Subotici niža nego u većini gradova u Srbiji, a takođe i doplatna karta, koja se izračunava na osnovu troškova kontrole parkinga.
– Kada saberemo sve troškove koje imamo da bi se obezbedio rad kontrolora, onda dobijemo tu cenu od 1.139 dinara. Radi se o kompjuterima preko kojih se obavlja kontrola, opremi za kontrolore, njihov rad. Verujemo da je za mnoge građane to previše, ali radimo na tome da se taj iznos smanji i tada će Subotičani plaćati najmanju cenu doplatne karte. Nju međutim ne možemo ukinuti, inače niko ne bi ni plaćao parking. A smisao sistema parkiranja je da se uvede komunalni red u gradu – kaže Ujhelji.
U sistemu naplate parkinga u Subotici, koje se uglavnom odvija preko SMS poruka, ima još uvek propusta, ali u ovom preduzeću najavljuju da će se do kraja godine, sa nabavkom novog softvera, izbeći te greške, kao što je plaćanje kazne za pogrešnu uplatu, i slično. U JKP Parking, kako napominje direktor Ujhelji, upravo zbog takve situacije koju stvara „kompjuterska zbrka“ u gotovo svim slučajevima se uvažavaju reklamacije građana.
– Moram reći da nama nije cilj da kažnjavamo građane, nego da omogućimo da svi građani imaju iste uslove da parkiraju svoja vozila i da ih stimulišemo na to da plaćaju parking – kaže za Danas direktor ovog komunalnog preduzeća.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.


