Premijer Turske Redžep Tajip Erdogan jednom prilikom je izjavio da „Tviter pravi dosta problema, kao i ostali društveni mediji, te su oni najveća neprilika za društvo jer dezinformišu ljude“. Međutim, izgleda da Erdogan želi da uspostavi apsolutnu kontrolu nad internetom, budući da je osnovao „vojsku“ od 6.000 ljudi, koji svakodnevno „bombarduju“ Tviter hiljadama poruka u kojima promovišu vladajuću Stranku pravde i razvoja (AKP) i premijera.


Prema saznanjima turskog lista Taraf, navodi se na sajtu balkaneu.com, AKP već plaća 6.000 ljudi da postavljaju pozitivne tvitove o AKP i da na društvenoj mreži negiraju sve negativne informacije o turskom premijeru ili Vladi. Turski list takođe tvrdi da AKP želi da nastavi ovu praksu uoči lokalnih izbora, koji će biti održani na proleće, te nastoji da za to nađe neophodne finansije. Iz tog razloga, navodi Taraf, „članovi AKP osnivaju marketinšku kompaniju koja će da komunicira sa svim državnim medijima, a pošto ostvari profit, platiće 6.000 ljudi da objavljuju pozitivne poruke o AKP na Tviteru“.

Opoziciona Republikanska narodna partija pitala je u parlamentu da li su ministarstva dobila instrukcije da objavljuju poruke na Tviteru i Fejsbuku. Vesti o antivladinim protestima i sukobima u parku Gezi raširene su putem Fejsbuka i Tvitera uprkos prethodnoj medijskoj tišini.

Turski građani bili su iznenađeni kada su ukinute pojedine novinarske rubrike mreže TV8, te su počele da kruže priče o još jednoj inicijativi Vlade da ućutka medije. TV8 je pokrivala celu zemlju i važila je za nezavisnu televiziju zbog načina na koji je objavljivala vesti. Ona je bila deo MNG grupe koja je jedna od firmi koje su pobedile na tenderu za izgradnju novog aerodroma u Istanbulu. MNG grupa je, međutim, iznenada prodala TV mrežu, a njen novi vlasnik glumac Akun Ilikali je platio 60 miliona dolara za prisvajanje TV8.

Čim je preuzeo televiziju, otpustio je više od sto novinara i obustavio objavljivanje vesti. TV mreža tvrdi da je Vlada mesecima vršila pritisak na vlasnika da smanji objavljivanje novinarskih izveštaja. U saopštenju bivšeg direktora TV8 Đurzana Ćilesiza se navodi da će „istorija da se bavi prodajom mreže i ukidanjem vesti jer nije bilo takvih slučajeva ranije“.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari