Iako se Francuska smatra kolevkom mode i luksuza, u toj državi se sve više osećaju posledice globalne finansijske krize. Kupci koji su do sada izdvajali velike sume novca za luksuznu robu počinju da menjaju potrošačke navike i postaju sve štedljiviji, primećuju ekonomski analitičari.

Planetarno poznata modna kuća Šanel najavila je da će otpustiti 200 honorarnih radnika, što je izazvalo veliku pažnju francuskih medija. Većina Francuza smatra da je to najozbiljniji udarac za kompaniju od 1939, kada je zbog Drugog svetskog rata kreatorka Koko Šanel otpustila sve zaposlene i zatvorila prodavnicu. Ipak, ima i onih koji tvrde da će zahvaljujući finansijkoj krizi i odustajanju od života na visokoj nozi, Francuzi u narednom periodu manje raditi i posvetiti se porodičnim vrednostima. Jedan analitičar nazvao je takve promene „revolucijom u sistemu vrednosti“.

Štaviše, list Figaro je nedavno objavio dodatak od 12 strana u kojem se daju saveti kako smanjiti troškove u ovoj godini. Alen Nemarž, direktor prestižne firme za izradu nakita Mobusin, predložio je da bi trebalo smanjiti cene luksuzne robe. „Potreban nam je povratak razuma, pristojnosti, diskrecije i kreativnosti, rečju, povratak istinskih vrednosti“, kazao je. Kao primer za to Nemaržje naveo da je njegova firma nedavno prodala dijamantski prsten „Šansa za ljubav“ za 14.500 dolara, što je za trećinu niže od standardne cene. Pojedini francuski intelektualci predložili su da se i ide još dalje, pozivajući na „izricanje smrtne presude celokupnoj industriji luksuza“. Oni smatraju da bi to predstavljalo neku vrstu „ritualnog pročišćenja nacije“.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari