Premijeri Hrvatske i Crne Gore Jadranka Kosor i Milo Đukanović saopštili su juče da hrvatski konzorcijum još nije obezbedio finansijske garancije za izgradnju autoputa od Bara do granice sa Srbijom.
Oni su, međutim, najavili da su njihove vlade spremne da kontaktiraju s međunarodnim finansijskim institucijama i ukažu na zajednički interes gradnje tog puta.
Kosorova i Đukanović nisu mogli da odgovore direktno na pitanje da li će hrvatski konzorcijum, predvođen splitskim „Konstruktorom“ dobiti posao za gradnju 170 kilometara dugog puta, jer „nije zatvorena finansijska“ konstrukcija. „Sve što budemo mogli dati u podršci i ohrabrenju finansijskim institucijama, mi ćemo učiniti“, kazala je Kosorova novinarima i ocenila da je reč o „izuzetno vrednom poslu za koji bi vlada Hrvatske volela da se realizuje“.
Ona je navela da je konzorcijum „kompetentna kompanija“, da bi u izgradnju puta bilo uključeno više od 5.000 radnika i „gotovo sva“ građevinska operativa Crne Gore. Kosorova je, međutim, ponovila da je reč o privatnoj kompaniji i da zbog toga Vlada Hrvatske ne može da joj da garancije.
Hrvatski konzorcijum je prvorangirani na tenderu za gradnju autoputa Bar-Boljare, ali ni nakon produženja roka od dva meseca nije obezbedio finansijske garancije i ispunio uslove predviđene tenderom. Crnogorska vlada je zbog toga ponovo produžila rok do kraja februara. Konzorcijum je za kompletan autoput dao ponudu od 2,77 milijardi evra i on treba da učestvuje sa milijardu evra, dok bi učešće države Crne Gore u tome bilo 1,7 milijardi evra , što je više od polovine crnogorskog bruto društvenog proizvoda (BDP).
Crnogorska vlada je u međuvremenu počela pregovore sa drugorangiranim na tenderu, grčko-izraelskim konzorcijumom koji je za autoput dao ponudu na 3,9 milijardi evra, uz učešće države od 2,78 milijardi evra.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.


