Stanovnici Zagrebačke ulice u Subotici već izvesno vreme najavljuju javne proteste zbog stanja vodovodne i kanalizacione mreže u tom delu grada.
Ona je u toj meri oštećena da su se u par navrata građani suočili sa pravim malim havarijama prilikom pucanja cevi i izlivanja vode. Na sve njihove apele da se mreža temeljno rekonstruiše nadležni ćute, te je jedan od njihovih mogućih koraka i ulični protest, odnosno zatvaranje Zagrebačke ulice za saobraćaj. No, takav jedan čin ne bi bio običan protest nezadovoljnih građana i neznatno remećenje komunalnog reda, već blokiranje jedne evropske saobraćajnice. Zagrebačka ulica je, naime, jedna od onih ulica u širem centru grada kroz koju prolazi međunarodni saobraćaj, i deo je magistralnog puta M24 koji vodi direktno do graničnog prelaza Kelebija.
Oštećenje vodovodne i kanalizacione mreže jedna je od posledica nepostojanja zaobilaznice oko Subotice, te se sav teretni i neteretni saobraćaj prema Mađarskoj odvija kroz ulice koje nikako nisu građene za turbo teretnjake, i koje decenijama trpe međunarodnu saobraćajnu „promenadu“ od koje se tresu zidovi kuća, u frekvenciji od 150 kamiona na sat. Oštećenja na zidovima, visok stepen zagađenosti, ruiniran asfalt na nekim delovima ulica sa dubokim tragovima višetonaca vidljive su posledice višedecenijskog nerešavanja ovog problema. – Pucanje kanalizacionih i vodovodnih cevi je građanima i direktno ugrozilo normalno funkcionisanje svakodnevnog života, a rešenje za to je, međutim, teško naći za kratko vreme – kaže Miroslav Evetović, pomoćnik gradonačelnika za razvoj mesnih zajednica.
– Imamo jedno veliko ćutanje iz Vodovoda u kojem kažu da to nije prioritet. Savetovao sam građane da ne izlaze na ulice, niti da pišu peticije, jer to neće pomoći. Gradska uprava razgovarala je sa predstavnicima Puteva Srbije, Vojputa, Vodovoda, inspekcije i kao glavni problem pojavilo se pitanje gde izmestiti sav taj saobraćaj ukoliko bi se ulica zatvorila za rekonstrukciju vodovodne mreže. Uz to, najpre bi trebalo uraditi tehničku dokumentaciju, to bi koštalo oko 1,5 miliona, da bi se uopšte moglo razgovarati o rekonstrukciji, a za izvođenje svih radova neophodno je 15 miliona. U Vodovodu kažu da ove godine zbog krize ne mogu planirati izradu tehničke dokumentacije, i onda je veoma teško videti način rešavanja ovog problema – kaže Evetović.
Pozadina
Pozadina čitave ove priče leži u odlaganju izgradnje tzv. Y kraka, odnosno zaobilaznice, koja je ustvari počela da se gradi još krajem osamdesetih. U pitanju je nešto preko dvadeset kilometara autoputa, ali sve do sada nijedna vlast, lokalna ni republička, nije uspela da tu deonicu asfaltira. A obećanja je bilo napretek, i do sada je prema tim političkim najavama zaobilaznica morala biti završena jedno desetak puta.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.


