Odbornička većina u čajetinskoj skupštini, koju čine DSS i SPS, odlučila je da zaduži tu opštinu kreditom od 750 miliona dinara. Taj novac poslužiće za realizaciju velikog projekta izgradnje panoramske gondole od centra Zlatibora do vrha Tornika. Navedeno zaduženje, kako navode u čajetinskoj opštini, usledilo je nakon dobijene saglasnosti Ministarstva finansija.
– Bili smo primorani da novac za izgradnju gondole obezbedimo iz sopstvenih izvora. Sledi poziv bankama za taj kredit, koji bi trebalo da vraćamo deset godina, sa grejs periodom od dve godine – saopštio je Milan Stamatović, predsednik opštine.
– Tim novcem, kao i sa 150 miliona dinara prenetih iz prošlogodišnjeg budžeta u budžet za ovu godinu, i prodajom dve parcele na Zlatiboru, obezbedili smo finansiranje tog projekta, koji će doprineti daljem razvoju Zlatibora i Čajetine. Izgradnjom gondole uvećaće se cena građevinskog zemljišta i to bar za dva puta – objasnio je Stamatović i podsetio da ceo projekat vredi 1,27 milijardi evra, od čega je za opremu, koju treba da isporuči francuska kompanija Pomagalski, potrebno 9.970.000 evra, a ostatak će biti utrošen za radove.
– Prvu ratu za opremu trebalo bi da uplatimo ubrzo i radovi bi trebalo da počnu za oko mesec dana – najavio je predsednik opštine.
Međutim, Radovan Jojić, v.d. predsednika opozicione DS i odbornik u čajetinskoj skupštini, izjavio je da je ta odluka „još jedan dokaz neodgovornog i neozbiljnog rada lokalnog parlamenta“, objasnivši da se ta skupština „bavi samo prodajom zemljišta na Zlatiboru“.
– Odluka skupštinske većine da zaduži opštinu sa 750 miliona dinara znači da je taj dug po svakom građaninu Čajetine veći od 400 evra. Ako kažem da je dug grada Beograda nešto iznad 300 evra, a da je u Beogradu za taj novac izgrađen novi most na Adi, rekonstruisan most Gazela i izgrađeno 45 obdaništa, onda se vidi šta je moguće izgraditi sa tim novcem u Čajetini – saopštio je Jojić, rekavši za gondolu da je „megalomanski i promašeni projekat“.
Prema planovima, dužina trase kojom će gondola ići je devet kilometara, a međustanica će biti u blizini Ribničkog jezera, gde bi kasnije trebalo da se gradi hotelsko-turistički centar, nazvan Zlatni grad. Na trasi gondole trebalo bi da bude deset kabina, koje bi za jedan sat trebalo da prevezu oko 600 putnika.Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.


