Za subotičke vozače se tvrdi da su prilično pažljivi, da poštuju saobraćajne propise i saobraćajne znake. Oni, međutim, imaju problem, doduše uobičajen i za druge sredine, da na ulicama Subotice postoji manjak saobraćajnih znakova, što otežava bezbedan saobraćaj i pri najboljim namerama. A za tu situaciju nisu krivi saobraćajni inženjeri koji vode brigu o bezbednosti prometa, već „nepoznata lica“ čija su strast upravo saobraćajni znaci, a koja ih svako malo otuđuju.


U lokalnoj samoupravi saopštili su podatak da je prošle godine nestalo čak 127 saobraćajnih znakova, dok se ove stiglo do 55. Da li će kradljivci znakova pored puta sustići svoj sopstveni prošlogodišnji saldo zavisi od toga da li će se protiv njih nadležni boriti kao i dosad.

Naime, neretko se uhvaćeni kradljivac oglobi sa samo nekoliko hiljada dinara, i to ukoliko je sakupio bar petnaestak prekršajnih prijava, i na tome se završi čitava priča. I sama saobraćajna policija se žali da je nemoćna – ma koliko da motre na „ljubitelje znakova“, oni nakon tako blagih kazni ponovo nasrću na njih. Republička saobraćajna inspekcija je utvrdila da je situacija sa saobraćajnom signalizacijom u Subotici prilično loša, te da je ozbiljno ugrožena bezbednost građana.

Konačno rešavanje ovog problema, koji postoji već godinama, inicirao je Miroslav Evetović, savetnik gradonačelnika za razvoj mesnih zajednica i zatražio da nadležni preduzmu prave korake da se uništavanje znakova, ali i druge javne imovine, zaustavi.

– Gradu se na ovaj način čini višemilionska materijalna šteta, a nepostojanje znakova na pojedinim mestima može imati za posledicu teške saobraćajne nesreće – kaže Evetović za Danas.

Na meti su i klupe po parkovima, žardinjere, kandelabri…

– Očito je to rezultat i posledica obesti nekih grupa mladih ili pojedinaca, koji na taj način demonstriraju svoju „moć“, pogotovo kada se u kasnim noćnim satima potpomognuti alkoholom, osete slobodnim da rade šta im je volja. Zanimljivo je da na mnogim demoliranim znacima stoje potpisi verovatno izvršilaca tih radova – kaže Evetović.

A kako je policija dešifrovala, reč je o tzv. marincima, navijačima Spartaka, koji poput mnogih navijačkih NGO u ovoj zemlji svoju snagu i nepobedivost dokazuju kroz rušenje.

Kako će biri nadomešten manjak saobraćajne signalizacije nije baš izvesno, jer iako Direkcija za izgradnju grada poseduje opremu kojom se posao može obaviti za jednu građevinsku sezonu, nedostaje novac – postavljanje jednog novog znaka košta oko 5.000 dinara. U Direkciji se uz to žale na još jedan problem – na meti kradljivaca su i rešetke na slivnicima, što je takođe izuzetno opasno po sigurnost građana. Statistika nadležnih kaže da su i ovi lopovski fetiši brojni – protekle godine nestalo je više od 260 slivnika, a ove – 46. Cena postavljanja novog slivnika je 10.000 dinara.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari