Medicina ne može da se uči onlajn: Zbor medicinskih radnika podržao studente medicine iz Niša i Kragujevca 1Foto FoNet Aleksandar Barda

Zbor medicinskih radnika Srbije izražava punu podršku studentima medicinskih nauka na fakultetima Univerziteta u Kragujevcu i Nišu, koji su digli svoj glas protiv odluke o početku dinamičke nadoknade nastave u kombinovanom onlajn formatu, kako zbog nedostatka pravne utemeljenosti same odluke tako i zbog ignorisanja studentskih zahteva nakon tragičnog događaja koji se dogodio pre više od pet meseci, kada je usled pada nadstrešnice na železničkoj stanici u Novom Sadu nastradalo 16 lica.

Kako su saopštili, uprkos jasnim i opravdanim zahtevima koji su upućeni nadležnim institucijama, odgovor izostaje.

„Umesto konkretnih koraka i preuzimanja odgovornosti, studenti su suočeni sa pritiscima, dok se pokušava normalizovati nastava u onlajn formatu – što je za mnoge fakultete, naročito medicinske, potpuno neprihvatljivo. Takođe, ovim putem želimo da naglasimo da obrazovanje budućih zdravstvenih radnika ne može i ne sme da bude svedeno na virtuelne učionice. Praktična nastava je temelj svakog ozbiljnog medicinskog obrazovanja i njen značaj je nenadoknadiv. Iskustvo rada sa pacijentima, laboratorijske vežbe, učenje kroz primere iz prakse, kao i razvijanje kliničkih veština – sve su to elementi koje nijedna onlajn platforma ne može da zameni“, naglasili su oni i dodali da profesionalno bavljenje medicinom se zasniva na znanju i veštinama, kako u neposrednom radu sa pacijentima, tako i u pretkliničkim oblastima.

Ističu da sve ispod toga je improvizacija koja direktno narušava standarde profesije, a posledično i poverenje građana u zdravstveni sistem.

„Verujemo da se znanje ne sme relativizovati, a da odgovornost prema pacijentima počinje još na fakultetu. I zato, u borbi za dostojanstveno obrazovanje i odgovornost institucija – studenti nisu sami“, kazali su medicinski radnici.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari