– Iako je najavio da će od 1. februara obustaviti javni prevoz u gradu zbog štete koju mu nanose nelegalni prevoznici, Zlatan Mojsilović, vlasnik preduzeća „Zlatan Rajzen“, odustao je od te namere nakon dogovora sa predstavnicima užičke vlasti.
Tome je prethodilo i poskupljenje prevoza za 20 odsto, tako da karta na najdužoj relaciji u gradu od Dubokog Potoka do Sevojna, umesto 40, sada košta 50 dinara.
Nakon pretnji tog preduzeća da će obustaviti prevoz, Gradsko veće je naložilo gradskoj upravi, svim javnim preduzećima i ustanovama, osnovnim i srednjim školama, da umesto isplate novca za troškove prevoza, zaposlenima od 1. februara kupuju mesečne karte kod tog prevoznika, koji je za tu delatnost odabran u junu 2007. godine, nakon sprovedenog gradskog tendera. Od te odluke izuzeti su oni koji ne mogu da koriste javni prevoz ukoliko on nije organizovan od njihovog mesta stanovanja do radnog mesta, pa njima i dalje ta naknada pripada u novcu.
Međutim, među zaposlenima u gradskom javnom sektoru odluka da umesto novca dobijaju mesečne karte nije naišla na odobrenje, jer smatraju da to nije zakonito i sumnjaju da se time preduzeću „Zlatan Rajzen“ omogućava dodatna zarada.
– Gradsko veće je donelo takvu odluku kako bi se eliminisao nelegalni prevoz koji mnogi zaposleni u javnom sektoru koriste, jer su za troškove prevoza dobijali novac. Da bi grad mogao da organizuje javni prevoz, na šta je po zakonu dužan, novac za te troškove sada će se uplaćivati prevozniku koji je grad odabrao za tu delatnost. To nije „guranje“ para tom preduzeću, već održavanje sistema javnog prevoza – rekao je Đorđe Mijušković, pomoćnik gradonačelnika, a potom objasnio da je zakonsko uporište za takvu odluku Statut grada.
– Bez obzira na to o kom prevozniku se radi, grad mora da održava sistem javnog prevoza. To nije moja ili gradonačelnikova proizvoljna odluka, već odluka Gradskog veća. Problem je što su zaposleni u javnom sektoru novac za prevoz smatrali delom plate, ali on to nije i ne može da bude – dodao je Mijušković, posebno istakavši da je preduzeće „Zlatan Rajzen“ obezbedilo popust od 30 odsto za kupovinu mesečnih karata, što je, kako kaže, značajna ušteda u javnom sektoru grada.
– Naš gradonačelnik ima dobru volju da prevoz u gradu bude dobar i nije važno da li će ga obavljati „Zlatan Rajzen“ ili neko drugi. Jedini način da se problem reši jeste da sva javna preduzeća kupuju mesečne karte – izjavio je Zlatan Mojsilović, a potom naveo da je njegovo preduzeće bilo na ivici propasti, zbog nelegalnih prevoznika, te da nikada nije dobijalo subvencije iz gradskog budžeta.
– Obavljaćemo prevoz do juna, do kada smo dužni po ugovoru, pa makar imali još veće gubitke. U junu će biti novi tender, a mi ćemo se javiti ukoliko budu promenjeni uslovi tendera – poručio je Mojsilović, najavivši mogućnost besplatnog prevoza za penzionere starije od 65 godina.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.


