Prvi voz podzemne železnice bez vozača krenuo je na liniji U3 u sistemu podzemne železnice u Nirnbergu. To je prva potpuno automatizovana podzemna železnica na svetu koja koristi iste tračnice kao i vozovi sa vozačem. Uvođenjem novih vozova bez vozača koje je razvio Siemens, lokalni tranzitni operater Nirnberga namerava da poboljša udobnost vožnje za putnike i da poveća profitabilnost mreže.
Prvi voz podzemne železnice bez vozača krenuo je na liniji U3 u sistemu podzemne železnice u Nirnbergu. To je prva potpuno automatizovana podzemna železnica na svetu koja koristi iste tračnice kao i vozovi sa vozačem. Uvođenjem novih vozova bez vozača koje je razvio Siemens, lokalni tranzitni operater Nirnberga namerava da poboljša udobnost vožnje za putnike i da poveća profitabilnost mreže.
Iako i drugi gradovi već više godina koriste vozove bez vozača, između ostalih London i Pariz, sistem u Nirnbergu je ipak poseban zbog toga što linija U3 koristi postojeće tračnice linije U2, koje će vozovi kojim se upravlja na konvencionalan način i dalje koristiti sve do 2009. Ovo je prvi put da se iste tračnice koriste i za vozove bez vozača i za vozove sa vozačima. Kao isporučilac celokupne tehnologije za ovaj sistem, Siemens je odgovoran za to da obezbedi da ove dve linije funkcionišu bez problema. ATC sistem (ATC – Automatic Train Control – sistem automatske kontrole vozova) koji obuhvata nekoliko kompjutera instaliran je u mrežu tunela ispod Nirnberga. Koristeći snopove svetla (light waves) i radio, sistem je u stalnoj vezi sa kompjuterima u vozovima bez vozača, i tako je u mogućnosti da utvrdi njihov tačan položaj i brzinu, dok automatski kontroliše njihov kompletan rad. Pored toga, zaposleni u VAG kontrolnom centru prate sve razne automatizovane procese i spremni su da intervenišu u slučaju kvara ili u hitnim situacijama.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.


