Vlada Srbije je konačno usvojila „papir“ kojim se problem izgradnje tzv. Y kraka, odnosno zaobilaznice oko Subotice pokreće s mrtve tačke.
Papir se zove „rešenje o utvrđivanju opšteg interesa za eksproprijaciju zemljišta radi izgradnje dela autoputa E-75 od graničnog prelaza Kelebija do petlje Subotica-jug“, što prevedeno znači da će početi otkup zemljišta preko kojeg treba da prolazi pomenuti deo autoputa. Naredni korak, kako je rekao Saša Vučinić, subotički gradonačelnik, jeste da Fond za kapitalna ulaganja Vojvodine odobri 125 miliona dinara namenjenih za zaobilaznicu. Vremenski, taj posao se planira obaviti tokom nastupajuće zime i proleća, a potrebno je da se ekspropriše 284 hektara, odnosno oko 2.200 parcela.
Vučinićkaže da je ovo prvi konkretan potez vlasti kojim se rešava problem izmeštanja međunarodnog transporta koji se kreće prema graničnom prelazu Kelebija iz centra Subotice.
Za Subotičane koji trpe teretni saobraćaj u samom centru varoši, iz godine u godinu sve masovniji i sve agresivniji, ovo je dobra vest, ali ako se zna da ideja o izgradnji saobraćajne zaobilaznice koja bi izmestila teretnjake iz centra datira još od kraja osamdesetih, a da se poslu „pristupilo“ početkom devedesetih a stiglo se tek do eksproprijacije zemljišta, građani ovu najavu uzimaju s dozom „opreznog optimizma“. Konkretni radovi su zaista i započeti 1990. godine, ali su izgrađena samo 23 kilometra. Taj početak radova na zaobilaznici je čak četiri puta zvanično otvaran, jednom i za potrebe kampanje Slobodana Miloševića, u vreme zahuktalog privrednog razvoja tokom njegove vladavine. Najvelikodušnije obećanje je, međutim, stiglo 2004. godine od tadašnjeg ministra za kapitalne investicije Velimira Ilića, koji je Subotičanima dao rečda će većsledeće, to jest 2005. godine imati zaobilaznicu…
U zimu 2007, kada je najavio izgradnju autoputa Horgoš-Požega, ministar je dao novo obećanje da će zaobilaznica neizostavno biti izgrađena u sklopu ovog puta. Bageri se sve do današnjeg dana nisu pojavili… Inače, jedna od ulica kojom se kreće međunarodni promet ka Kelebiji, odnosno granici sa Evropskom unijom široka je tek nekoliko metara.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.


