"Ne dozvoljavamo 'tabloidizaciju' Pete beogradske gimnazije: Bivši đaci podržali nastavnike 1Foto: N1

Bivši učenici Pete beogradske gimnazije uputili su otvreno pismo javnosti povodom aktuelnih dešavanja u toj obrazovnoj ustanovi, poručivši da neće dozvoliti „tabloidizaciju Pete“.

U toj školi su, podsetimo, učenici danas proglasili 24-časovu blokadu, a školska zgrada je otključana, a prethodno je nova v. d. direktorka Danka Nešović školu zaključala.

Obraćanje nekadašnjih učenika ove beogradske gimnazije prenosimo u celosti.

Istorija Pete beogradske gimnazije, zabeležena u dnevnicima, vežbankama, vernim sećanjima, ali i urbanim legendama, predstavlja prošlost jednog grada, zemlje i naroda u poslednjih 120 godina.

Premda se to možda čini kao kratak period u celokupnoj prošlosti civilizacije i ljudskog roda, zapravo je ogroman za životni vek jednog čoveka i nekoliko generacija.

Tako život Pete pamti Beograd i Srbiju od sada već davnog vremena pojave prvih aviona – do današnjih dana, perioda intenzivnog tehnološkog napretka, kada smo savremenici razvoja i nadiranja veštačke inteligencije. Delu te prošlosti svedočimo i mi, nekadašnji učenici Pete beogradske gimnazije.

Otuda smatramo našim pravom i obavezom da se obratimo javnosti u vezi sa aktuelnim dešavanjima u našoj školi.

Na časovima smo naučili mnoge životno važne stvari, kao na primer da „ko misli taj i postojiˮ, ali i da svaki pojedinac, koji vidi da se sistem urušava i društvo ide u pogrešnom smeru, jeste dužan da na tu opasnost upozori, pa i da se pobuni.

Danas vidimo ono što ne bi smelo da se dešava – da nastavnici i đaci ne mogu da uđu u školu, jer je ona zaključana.

Stvar je gotovo apsurdna: škola je zaključana po nalogu osobe u statusu vršioca dužnosti, čija je trenutna nadležnost „prinudna upravaˮ, osobe koja je došla na tu poziciju pre svega nekoliko dana. A ulazak u školu je onemogućen nastavnicima i učenicima koji u njoj rade decenijama i uče godinama.

Nećemo navoditi sve razloge koji su doveli do vanredne situacije u Petoj, jer je javnost o njima već mesecima dobro obaveštena i o tim razlozima neka sudi već pomenuta stroga učiteljica – istorija.

Aktuelni ključni momenat koji je izazvao uznemirenost jeste nerazumevanje između privremenog rukovodstva škole i 95 odsto nastavnika (76 od 80) na poslednjoj sednici Nastavničkog veća, kada je trebalo da se to nerazumevanje otkloni, a ne da dođe do eskalacije.

Posebno nas je zaprepastilo svedočenje naših cenjenih nastavnika da je privremeno rukovodstvo gotovo sat vremena nastupalo sa pozicije sile, preteći i ističući svoju „moćˮ.

Nakon što je sastanak prekinut i ubedljiva većina nastavnika demonstrativno napustila zbornicu, usledila je reakcija učenika (zabeležena na video-snimku), kao i ostali detalji o kojima je javnost obaveštena putem medija, zaključno sa jučerašnjim protestom nastavnika, sadašnjih i nekadašnjih đaka ispred zaključane škole.

Kao nekadašnji učenici Pete beogradske gimanzije, ovim pismenim protestom izražavamo bezrezervnu podršku ubedljivoj većini nastavnika, koji, čuvajući uspomenu na Nadeždu Petrović i Desanku Maksimović, zahtevaju da se oteto vrati.

Ne dozvoljavamo „tabloidizacijuˮ Pete! Ne pristajemo da i ova institucija bude omalovažena, da naši nastavnici budu poniženi, jer se time i mi osećamo uvređeno.

Ne dozvoljavamo da se sadašnjim đacima preti, jer i mi u sebi nosimo iskustvo i plamen protesta za bolje sutra.

Ovu poruku upućujemo javnosti, putem medija, zahtevajući da se škola otključa za njene nastavnike i učenike, da se odgovorni za narušavanje ugleda Pete beogradske gimnazije pozovu na odgovornost. Tu u prvom redu mislimo na Ministarstvo prosvete Vlade u ostavci.

Pozivamo nastavnike da budu jedinstveni, da istraju. Vaši đaci su uz vas. Ima nas od Aljaske do Australije, od prosvete do sudstva. Volimo svoju zemlju, doprinosimo društvu, poštujemo zakone i, ako treba, protestovaćemo ponovo!

Nekadašnji učenici Pete beogradske gimnazije, u zemlji i rasejanju

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari