Nelegalni prevoznici, najčešće vlasnici putničkih automobila i kombi vozila, preplavili su užičke ulice. Ta vrsta „sive ekonomije“, koju nadležni organi i inspekcijske službe ne sankcionišu, kako je ocenjeno na prekjučerašnjem skupu Grupacije za drumski putnički saobraćaj Regionalne privredne komore Užica, dostigla je takve razmere da preti uništenjem legalnih prevoznika. Sličnu ocenu, ali i zahteve državnim organima da se stanje u toj oblasti upristoji, ista grupacija je ponudila u maju ove godine, ali nadležni na to nisu reagovali.

Prema rečima Zlatana Mojsilovića, predsednika te grupacija i vlasnika preduzeća kome je poveren javni prevoz putnika u Užicu, nelegalni prevoznici pojavljuju se na autobuskim stajalištima nekoliko minuta pre autobusa i kupe putnike legalnim prevoznicima.

– Pola sata stajao sam na jednom od najfrekventnijih autobuskih stajališta u gradu i upisao 28 privatnih automobila, koji su primili 70 do 80 putnika. To su puna dva autobusa za pola sata, što znači da legalni prevoznici gube oko 60 odsto putnika. Na taj način mi koji legalno poslujemo i plaćamo porez, gubimo zaradu, a divlji prevoznici pune džepove – rekao je Mojsilović, a potom kritikovao nadležne organe i inspekcijske službe što ne koriste svoja zakonska ovlašćenja.

Problem „sive ekonomije“ u putničkom saobraćaju Užica i celog Zlatiborskog okruga nastao je raspadom nekadašnjeg velikog užičkog prevoznika „Raketa“, pa su mnogi prevoznici koji nisu registrovani počeli da obavljaju tu delatnost.

Mojsilović smatra da je svima u gradu jasno da taj problem postoji, ali niko ne želi da ga reši, jer kako procenjuje to je „jedan od načina za održavanje socijalnog mira u Užicu“. – To niko neće javno da kaže. Zašto nam to ne saopšte, nego nas zavlače, jer je u pitanju opstanak svih legalnih prevoznika? Poznajem stanje u celom Zlatiborskom okrugu, ali najgore je u Užicu i to nikoga ne zanima. Imam ugovor sa gradom o javnom prevozu do juna naredne godine, ali pod sadašnjim uslovima nisam zainteresovan da taj ugovor produžim – rekao je Mojsilović.

Mile Nikitović, načelnik inspektorata u Ministarstvu infrastrukture, rekao je da država ima instrumente da se s tim problemom može nositi, pa i kroz kaznenu politiku, a jedna od kazni je i oduzimanje vozila, pa će se pribeći i toj nepopularnoj meri.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari