Konačno usvajanje Zakona o određivanju maksimalnog broja zaposlenih u republičkoj odnosno lokalnoj administraciji, koji je stupio na snagu 17. decembra prošle godine, prekinulo je nagađanja i licitiranja brojem onih za čije će plate i dalje biti novca u državnom budžetu.

 Kada su u pitanju državni službenici, zakonske odredbe predviđaju da njihov broj tokom ove godine bude umanjen za oko dve i po hiljade ljudi, a broj onih koji primaju zaradu iz lokalnog budžeta biće stavljen u odgovarajući odnos sa brojem stanovnika, s tim što će lokalne samouprave koje ne obave nužnu racionalizaciju, biti kažnjene smanjenim novčanim transferima iz Republike. Dok će zbog najavljene racionalizacije pojedine gradske uprave uskoro da protrese groznica zbog smanjenja zaposlenih, nadležni u novovaroškoj opštinskoj upravi poručuju da razloga za zabrinutost nema, jer, kako tvrde, kod nas nema prekobrojnih i niko neće ostati bez posla.

– Podatak koji se nedavno pojavio u pojedinim medijima da je u ovdašnjoj administraciji 17 ljudi višak, nije tačan. U skladu sa novim zakonskim odredbama, prekobrojnih nema i za sada niko nema razloga da strahuje za svoje radno mesto – tvrdi Radmila Stojanović, načelnica Opštinske uprave u Novoj Varoši.

Prema njenim rečima, na dan stupanja na snagu pomenutog Zakona, u administraciji opštine Nova Varoš, ukupan broj zaposlenih na neodređeno vreme je 85 i to u Opštinskoj upravi 55, Direkciji za građevinsko zemljište i izgradnju osam, Turističko-sportskom centru „Zlatar“ sedam, Domu kulture 11 i Biblioteci četiri.

– Prema članu 2. ovog Zakona, ukupan broj zaposlenih na neodređeno vreme u administraciji opštine Nova Varoš, ne može biti veći od 80. Obzirom da naša opština ima više od 15.000 stanovnika, a da je učešće transfera Republike Srbije u budžetu manje od 20 posto, tačnije, 18,15 ( 74.256.000 u odnosu na 2009. kada je iznosio 409.040.000), to primenom člana 5. istoimenog Zakona znači da se broj zaposlenih umanjuje za 50 posto, u našem slučaju za tri zaposlena. Ja sam kao načelnik Opštinske uprave 29. decembra donela Pravilnik o sistematizaciji radnih mesta, na koji je svoju saglasnost dalo Opštinsko veće, kojim sam ukinula tri radna mesta – daktilografa, pomoćnog radnika i zaposlenog u urbanističkoj službi, koji su prihvatili dobrovoljni prekid radnog odnosa uz otpremninu, čime je u celosti ispoštovana zakonska regulativa – kaže u izjavi za naš list Radmila Stojanović i dodaje da je u opštinskoj upravi na određeno vreme zaposleno osam radnika, što je u skladu sa članom 3. Zakona o maksimalnom broju zaposlenih u lokalnoj administraciji, što znači da ni oni ne treba da strahuju da će ostati na radnom mestu koji trenutno obavljaju.

Načelnica Stojanović podseća da u ukupan broj zaposlenih u lokalnoj administraciji, u skladu sa zakonskim odredbama, nisu uračunati opštinski funkcioneri (predsednik opštine, njegov zamenik i pomoćnici, sekretar opštine, predsednik Skuštine i njegov zamenik), kao ni zaposleni u javnim preduzećima.

– Novih zapošljavanja u opštinskoj administraciji tokom 2010. godine neće biti, jer bi ovdašnja lokalna samouprava time rizikovala da bude sankcionisana manjim transferom sredstava iz Republike, čime bi se u uslovima ekonomske krize ugrozilo njeno funkcionisanje. Novim zakonom je predviđeno da se broj zaposlenih eventualno, uz odgovarajuću argumentaciju, može povećati tokom naredne godine, ali samo ako se za to dobije saglasnost Vlade Republike Srbije, ističe Radmila Stojanovi, načelnica Opštinske uprave, u okviru koje radi šest organizacionih jedinica – odeljenje za imovinsko-pravne, stambeno-komunalne i urbanističke poslove ( sa četiri zaposlena), odeljenje za inspekcijske poslove (šest ), društvene delatnosti, finansije i budžet (devet), za naplatu javnih prihpda ( tri), za privredu i lokalni ekonomski razvoj (tri) i odeljenje za upravu i zajedničke poslove ( 27).

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari