Radovi na sanaciji mosta Gazela trebalo bi da traju narednih petnaestak dana, a u ovom periodu, vozila će saobraćati krajnjom levom i desnom trakom mosta. Zbog bezbednosti, teretnim vozilima preko 3,5 tona biće zabranjeno da prelaze most.

Prema rečima Đorđa Bobića, bivšeg gradskog arhitekte, Gazela je u lošem stanju zbog višedecenijskog nemara i nebrige. Bobić ističe da je sa konstrukcijom mosta sve u redu, a sadašnji problemi lako su mogli da budu izbegnuti da se na vreme vodilo računa o stanju ove saobraćajnice.

– Obim posla je veliki i trebalo bi hitno da otpočne sanacija obnavljanjem napuklog betona, pokrivanje armature koja je sada vidljiva i sličnih radova, kako bi most bio funkcionalan do lepšeg vremena. Dolaskom boljih vremenskih prilika trebalo bi početi sa ozbiljnom sanacijom mosta, skidanjem korozije, nanošenjem premaza i zamenom češljeva – kaže za Danas arhitekta Bobić.

On naglašava da je most trenutno sasvim bezbedan, ali ukoliko bi sanacija bila zanemarena u narednih nekoliko godina, to bi moglo „neveselo da se završi“. Prema njegovim rečima, rasterećenje saobraćaja na ovoj deonici je pravi potez koji će olakšati i ubrzati radove, ali je i u pogledu bezbednosti putnika veoma važan.

Sanacija Gazele koštaće 17 miliona dinara, a finansiraće je Putevi Srbije.

Podsetimo, Gazela je sagrađena 1971.godine i od tada na ovom mostu ništa nije rađeno sem sitnih popravki. Predviđeno opterećenje mosta je 40 do 50.000 automobila dnevno. Danas preko Gazele protutnji i do 160.000 vozila.

Zbog radova na mostu teretni saobraćaj iz pravca Beograda ka Novom Beogradu pre mosta Gazela preusmerava se na alternativni pravac Kružni put R-251 i Obilaznicu oko Beograda. Kamioni se od Bubanj potoka, usmeravaju pravcem Straževica – Orlovača – Sremčica – Ostružnica – Novi most – Surčin – Autoput Beograd – Zagreb. Kamioni koji idu na Pančevački most usmeravaju se na obilaznicu oko Kalemegdana.

 

Za rekonstrukciju 60 miliona evra

Evropska banka za obnovu i razvoj (EBRD) i Evropska investiciona banka odobrile su kredite JP Putevi Srbije za finansiranje radova na Gazeli i prilaznim putevima. Uslov za oba kredita bilo je preseljenje Roma koji su živeli ispod mosta. EIB je ugovorila početni zajam od 25 miliona evra za rekonstrukciju mosta Gazela, a EBRD će obezbediti 16 miliona evra za popravku prilaznih puteva kao deo kredita od ukupno 80 miliona evra namenjenog i za finansiranje beogradske obilaznice.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari