Foto: Beta/Saša ĐorđevićMiodrag Stanković, šef odborničke grupe Ujedinjeni- Nada za Niš u Skupštini grada, zahtevao je „hitnu i transparentnu istragu o nedavnoj nabavci validatora za očitavanje karata u javnom gradskom prevozu, vrednih 24 miliona dinara, koji će prestati da se koriste 1. jula, kada taj prevoz postaje besplatan.
Besplatan gradski javni prevoz, uz finansijsku podršku države, najavio je predsednik Srbije Aleksandar Vučić 17. marta, na Svenarodnom saboru u Nišu,u organizaciji Srpske napredne stranke.
Stanković, koji je i kopredsednik koalicije „Niš, moj grad“, zatražio je da se utvrdi ko je odgovoran za ovo „nepotrebno rasipanje ogromnih budžetskih sredstava“, ocenjujući da je ono „jasan pokazatelj neozbiljnosti i nesposobnosti aktuelne gradske vlasti da upravlja novcem građana“.

„Građani Niša su platili 24 miliona dinara za sistem koji je funkcionisao samo pet meseci, praćen konstantnim kvarovima i problemima sa očitavanjem. Dok pozdravljamo uvođenje besplatnog javnog prevoza, moramo da se zapitamo: koliko dugo će ovaj model trajati i da li će i on biti samo još jedna ’investicija‘ na račun građana Niša?“, rekao je on.
Vučić je, inače, kazao da će gradski javni prevoz u Nišu biti besplatan „od Vidovdana“, a Skupština grada je 12. juna donela odluku da besplatna „vožnja“ počne od 1. jula.

Gradonačelnik Dragoslav Pavlović je kazao da odluka važi „za sve tri gradske zone, i to ne samo za stanovnike Niša, već i turiste i ljude iz ostalih opština u Srbiji“.
„Grad Niš neće izdvajati dodatna sredstva iz svog budžeta za gradske prevoznike. Vlada Republike Srbiće će nam obezbediti sredstva da upotpunimo ono što treba da se plati prevoznicima“, rekao je on na konferenciji za novinare početkom ovog meseca.
Prema njegovim rečima, javni prevoz u Nišu košta godišnje 2,5 milijardi dinara i do sada je Grad iz svog budžeta izdvajao 1,25 milijardi, a isto toliki iznos je obezbeđivan prodajom karata. Sada će, kazao je on, Grad i dalje izdvajati 1,25 milijardi dinara, a isto toliko para će dobijati iz državnog budžeta.

On je još kazao da će se „potruditi“ da niko od kontrolora Direkcije za javni prevoz grada Niša ne ostane bez svog radnog mesta.
„Nije da kontrolori uopšte neće biti potrebni, neko će morati da gleda stanje autobusa, neko će morati da prati broj putnika, neko će morati da bude tu kao kontrolno telo. Deo kontrolora siguran sam da može da nađe svoje radno mesto u Upravi za komunalne delatnosti“, kazao je Pavlović.
Bez posla u gradskom javnom prevozu su, inače, 1. februara ove godine, kada su uvedeni validatori, već ostali kondukteri, kojima je Grad obećao „nalaženje novog posla“.
Uvođenje validatora i ukidanje konduktera je predviđeno ugovorom o javno-privatnom partnerstvu koji je 2020. godine Direkcija za javni prevoz zaključila sa Niš- ekspresom, Lastom i Strelom.
Niš- ekspres i u julu „vozi za pare“
Niš- ekspres na zvaničnom veb- sajtu, uprkos tome što će gradski javni prevoz za nekoliko dana postati besplatan, „prodaje“ mesečne karte za jul 2025. godine.
Prema obaveštenju, prodaja mesečnih karata za jul počela je juče.
„Period važenja standfardne mesečne karte za jul 2025. je od 1.7.2025. do 31. 7. 2025“, navodi ovaj prevoznik, u očigledno neažuriranim obaveštenjima.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.


