Analizom batimetrijskih podataka utvrđeno je da je na potezu između železničkog mosta i Cerskog obodnog kanala, u dužini od 4,5 kilometra plovni put Savom potpuno bezbedan. Prema međunarodnim standardima plovni put na Savi treba da ima dubinu od barem 2,3 metra, i to je u ovom delu toka svugde obezbeđeno. Većim delom toka dubina Save je od tri do 15 metara, ali se na pojedinim mestima zbog usporavanja stvaraju sprudovi.
Prvi naredni korak je bagerovanje, odnosno uklanjanje mulja od plaže Stari grad do novog mosta. Time bi se ubrzao tok Save, i omogućio bolji prilaz na samoj plaži. Ovi radovi bi tajali dva meseca i plaža bi bila spremna za kupališnu sezonu u junu. Zbog ovog usporavanja i stvaranja mrtvaje svake godine se iz gradske kase odvajalo po nekoliko miliona dinara za odmuljavanje. Nakon temeljenog čišćenja barem dve-tri godine ne bi bilo potrebe za odmuljavanjem. To će mnogo značiti za plažu na Starom gradu, gde su podignuti brojni sadržaji za odmor i rekreaciju.
S druge strane otvorene su mogućnosti za izgradnju luke. Za putničko pristanište u blizini železničkog mosta praktičlno ulaganja bi bila minimalna, jer treba da se izgradi samo pristav, odnosno ponton. Zahtevniiji posao je teretna luka. U planu je da se Zorkina luka proširi za stotinu metara čime bi zadovoljila sve uslove za međunarodno pristanište.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.


