Somborska fabrika „Zastava specijalni automobili“ neće biti deo „Fijatovog“ programa, ali će i za nju važiti isti socijalni program kao i za Kragujevčane. Rešenje trenutnog statusa zaposlenih u toj fabrici vide u nalaženju strateškog partnera, za šta je realno sve manje mogućnosti, nakon otpočinjanja svetske ekonomske i finansijske krize.

– Za to vreme, prva od četiri rate na ime duga za razliku zarada za period od 1997. do 2001. dobilo je 120 radnika. U zavisnosti od broja meseci provedenih na plaćenom odsustvu, dug je od 50 do 1.500 evra, a novac će dobiti sadašnji i bivši radnici. Time će se donekle obezbediti socijalna sigurnost radnika koji su ostali van „Fijata“, i to do konačnog rešenja statusa ili privatizacije, kažu u fabričkom sindikatu.

Uz pomoć Ministarstva ekonomije, obezbeđen je nastavak programa „Zastava specijalni automobili“ do polovine ove godine. Ministarstvo ekonomije je kreditnim sredstvima omogućilo proizvodnju još oko 300 vozila ove godine, za šta su somborskoj fabrici isporučeni svi neophodni delovi. Tako će sa proizvodnih traka i iduće godine silaziti vozila „skala poli“ i „florida poli“, kao i vozila prilagođena specijalnim namenama tipa „florida“ pekar, sanitet, pogrebno i hladnjača.

Grupa „Zastava“ i Fond za razvoj, koji zajedno imaju 99,23 odsto vlasništva fabrike „Zastava specijalni automobili“, dosad su tri puta pokušavali da prodaju fabriku, ali na licitacijama i pored pompeznih najava, nije bilo zainteresovanih kupaca. Za 30 godina rada, sa proizvodnih traka fabrike „Specijalni automobili“ izašlo je 120.000 vozila.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari