Od građana niko nije potpisao ugovor o održavanju sa preduzećem „Dimničar“, tako da nisu definisana prava i obaveze nijedne strane. Takođe, preduzeće „Dimničar“ nije obavilo nikakve usluge prema građanima da bi imalo osnova da im to i naplati – kaže Dragan Zečević, član Radne grupe koja deluje pri Mesnoj zajednici „Veljko Vlahović“.
Od građana niko nije potpisao ugovor o održavanju sa preduzećem „Dimničar“, tako da nisu definisana prava i obaveze nijedne strane. Takođe, preduzeće „Dimničar“ nije obavilo nikakve usluge prema građanima da bi imalo osnova da im to i naplati – kaže Dragan Zečević, član Radne grupe koja deluje pri Mesnoj zajednici „Veljko Vlahović“.
U Udruženju za zaštitu potrošača „Polaris“ u Zrenjaninu smatraju da se sa naplatom dimničarine požurilo, ali da ipak treba u komunalnim poslovima započeti partnerstvo javnog i privatnog sektora, prvenstveno zbog konkurentnosti.
– Nije svejedno da li domaćinstva koriste za grejanje čvrsto gorivo, prirodni plin ili imaju daljinsko grejanje, pa bi i visinu naknade trebalo prilagoditi ovim kategorijama. To znači da ova usluga mora da ima svoju strukturu, prema kategorijama potrošača. Takođe, bilo bi dobro da se kasnije, merenjem aero zagađenja, vide i efekti redovnog održavanja dimnjaka – smatra Slobodan Eremić, predsednik udruženja potrošača.
Elem, kod Zrenjaninaca je, ispada, mnogo šta novo. Treba poći redom. Građani su se jedva navikli da plaćaju komunalne usluge preko jednog računa tokom proteklih godinu i nešto dana a, evo, sada im je sa avgustovskim računom stiglo i obaveštenje o uvođenju obavezne dimničarine. Stvar i ne bi bila za čuđenje da je reč o usluzi koja već funkcioniše, već naprotiv, odžačara se u Zrenjaninu više niko i ne seća. Tako je plaćanje ove usluge postepeno jenjavalo, a tokom devedesetih godina potpuno prestalo. Kome je od građana trebala njihova usluga, zvao je sam sebi dimničara ili majstore da poprave odžake, a obično je to bilo kad se odžaci dime i prete da se potpuno uruše. Jasno je da o ovome treba neko da brine i upravo to je bio povod da lokalna vlast raspiše konkurs za održavanje dimnjaka. Razlog bučnih rasprava na temu dimničarine u Zrenjaninu izazvala je i činjenica da je AD „Dimničar“sa svojom ponudom bio jedini učesnik konkursa za održavanje odžaka. Da stvar nije „legla“ kod građana, objašnjava Dušan Jovanović iz naselja Dunavska.
– To je sada privatna firma i što bismo mi njih finansirali. Neka se dokažu sami na tržištu, kvalitetom usluge, a ne da nam gradska vlast, koju smo birali, nameće privatnike i isteruje novac iz džepa – kaže Jovanović.
U računici protivnika ove usluge kaže se da u Zrenjaninu ima 43.000 korisnika objedinjene naplate, pa kad se taj broj pomnoži sa 118 dinara mesečne obaveze za dimničarinu, dolazi se do brojke od oko pet miliona dinara sa porezom ili 60 miliona dinara godišnje. Muke novog vlasnika AD „Dimničar“ Jovana Popovića ovim nisu iscrpljene, dok priprema gradskoj upravi novu dokumentaciju za uslove dimničarskih usluga, iz sidnikata Nezavisnost stižu upozorenja da će se tražiti poništenje privatizacije. Članovi sindikata Nezavisnost tvrde da novi menadžment ne poštuje odredbe kupoprodajnog ugovora u delu koji se odnosi na zaštitu zaposlenih, kažu da je firmu napustilo osam radnika, kao i tri predstavnika sindikata Nezavisnost koji je jedini reprezentativan u ovoj firmi.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.


