Pred prepunom salom Šabačkog pozorišta odigrana je premijera komada „Prah“, savremenog mađarskog pisca Đerđa Špira, u režiji Veljka Mićunovića, i to u koprodukciji sa Narodnim pozorištem iz Beograda.

P { text-indent: 2.5cm; margin-bottom: 0.21cm; direction: ltr; color: rgb(0, 0, 0); line-height: 150%; widows: 2; orphans: 2; }P.western { font-family: „YHelvetica“; font-size: 12pt; }P.cjk { font-family: „Times New Roman“,serif; font-size: 12pt; }P.ctl { font-family: „Times New Roman“,serif; font-size: 10pt; }

  U ulogama Muža i Žene našli su se Zoran Cvijanović i Nataša Ninković, i sve vreme budno držali pažnju gledalaca, često prekidani aplauzima. Priča je veoma prepoznatljiva, od siromaštva do iznenadnog dobitka na lotou. Muž je izgubio dobar posao, nastavnik istorije, i od tada petnaestak godina rad snalazi se kako zna i može Žena, brižna i glavni oslonac prihoda jer čisti i sprema po drugim kućama, ne prihvata ovo iznenadno bogatstvo. U ovoj ulozi Nataša Ninković prelazi melodramski put od megalomanije, želje za kupovinom ostrva, sedam vila, ili življenja od velike kamate, kao i svih mogućih ugađanja deci, do straha od razbojnika, ali i banaka i državne lutrije da ih ne pokradu. Međutim, promena bi bila ogromna, na koju ona ne pristaje i tera muža da dobitnu kombinaciju spali. Muž, kao tipičan primer tranzicionog gubitnika, sve to prihvata samo da bi ugodio supruzi i za dobrobit porodice.

Prepoznatljivi su motivi ovdašnje sadašnjice ali i sukobi sa njom. Tako Muž prvi put kupuje mobilni telefon, i to od pozajmice, kupio je i novi bade mantil, što mu Žena zamera. Za decu kažu da su dobra jer nemaju, ali „kad im daš novac, onda ih upropastiš“. Komika ovih replika je u nesrazmeri siromaštva i moralnih skrupula, i bahatog i neočekivanog bogaćenja, i krajnjeg rezultata – ispraznost lutrijske sreće. U izjavama posle predstave, a burnim aplauzima ispraćeni, Nataša Ninković podseća da živimo kao u farsi, a dovoljno je samo pogledati naslove novina, dok Zoran Cvijanović ukazuje da gledaoci prepoznaju ovu stvarnost i da se i sami u životu nalaze u ulozi siromašnih i nemoćnih.

Nakon „Večeri Dušana Kovačevića“, sa šest odigranih komada kada je sala bila dupke puna, za predstave u Šabačkom pozorištu traži se karta više. S obzirom na veliki jubilej: 175 godina pozorišnog života u Šapcu, ovo je ohrabrujući znak da nema krize publike u pozorištu. Na početku sezone odigrane su premijere Šekspirovog „Periklea“ i istorijske drame „Duge noći i crne zastave“, a velika očekivanja su i od komada o Andriću, „Kainov ožiljak“. Na ovogodišnjem repertoaru je i komedija „Marš iz moje kuhinje“, Reja Kunija, sa kojim šabački ansambl pleni salve smeha. Sa predstavom „Postmoderni kabare dobrog vojnika Švejka“ Šabačko pozorište učestvuje na festivalu pobednika festivala u Rakovici.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari