Od prošle godine Saobraćajno preduzeće Jedinstvo iz Vranja je u vlasništvo Kompanije Kavim, iz Izraela, i od tada je počeo proces racionalizacije radne snage. Broj radnika je sa oko 500 do privatizacije smanjen na ispod tri stotine. Novi vlasnik želi da sa manjim brojem radnika ostvari veći profit. Pri tom su primenjene „oštre mere“ racionalizacije i smanjenja broja uposlenih, uz primenu Socijalnog programa i isplatu otpremnina.
To pojašnjava i Slobodan Brankov, generalni menadžer Kompanije Kavim za Balkan, s obzirom na to da se u vlasništvu Izraelaca nalaze i preduzeća u Čačku i Novom Pazaru: „Tranzicija je bolna, ali smo sve radili transparentno uz primenu socijalnog programa i isplatu otpremnina. Na putu da napravimo preduzeće za ugled nemoguće je da odnos administracije i radnika bude tri prema jedan.“
Sindikalci pak imaju drugačiji stav i smatraju da oni „nisu obavešteni o svim merama koje preuzima novi vlasnik“. Na to upozorava i zamenik predsednika UGS Nezavisnost Aleksandar Janjić:“ Naš sindikat smatra da je predlog programa za rešavanje viška zaposlenih apsolutno nezakonit. Nije uslovljen tehnološkim inovacijama, jer unazad nije nabavljena nijedna nova mašina. Uz to za tehnološki višak su oglašeni i naši sindikalni funkcioneri.“
Na drugoj strani, u Samostalnom sindikatu ističu da oni neće odustati od zahteva da se Socijalni program poslodavca ispoštuje do kraja. Predsednik Samostalnog sindikata Vitomir Dodićprecizira: „Mi pre svega nismo zadovoljni visinom otpremnina i tu ćemo nastaviti sa pregovorima sa poslodavcem“.
Za to vreme ne prestaju pritužbe putnika na usluge Kavima, kako u lokalu tako i na međugradskim linijama, zbog neispravnosti autobusa, njihove zastarelosti i lošeg higijenskog održavanja. Autobusi sada nemaju dvojnu posadu većje vozači kondukter pa zbog uhodavanja na „dvostrukom poslu“ autobusi često kasne. Tako se prema iskazima putnika, radnika, ali i učenika „u špicevima“, recimo na relaciji od Vladičinog Hana do Vranja ponekad putuje i sedamdesetak minuta umesto standardnih pedeset kako je bilo do sada. Primetno je da je Kavim na međugradskim i međunarodnim linijama postepeno uvodi nove autobuse, ali to ne zadovoljava potrebe građana Vranja o čemu se razgovaralo i na jednoj od sednica gradskog parlamenta.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.


