Već godinama se priča o gradnji auto-puta Ruma – Šabac, i do danas nema ozbiljnijih naznaka iz Republike da će on biti građen. Po svim pokazateljima, a to je da dnevno ovim pravcem prođe više od deset hiljada motornih vozila, Šabac bi morao biti uvršten na listu prioriteta.
U prethodnoj republičkoj vlasti govorilo se o tzv. motor-veju, putem sa po dve trake. Bilo je reči i da se od prodaje „Telekoma“ finansira ovaj put, za šta bi po grubim proračunima trebalo oko sto miliona evra, od čega bi znatan deo bio utrošen na podizanje novog mosta. Iz sadašnje vlade nema jasnog nagoveštaja o izgradnji, a u planu su bitniji pravci povezivanje sa Tiranom, sa Crnom Gorom, Rumunijom, dok ovaj putni pravac koji bi se nadovezao na Loznicu, odnosno Republiku Srpsku, kao da nije važan.
Gradska uprava uložila je mnogo truda da, pre svega, pripremi elaborat, i ukaže na neophodnost izgradnje auto-puta. Nedavno je u Šapcu boravila delegacija čuvene kanadske korporacije „Emta infrastrakčr“, čiji su predstavnici potpisali Sporazum o namerama i zajedničkoj inicijativi za izgradnju auto-puta Ruma – Šabac. Ova kompanija ima razvijene poslove u svim delovima sveta, i svakako je to bitan preduslov da se otpočne realizacija projekta. Takođe bitan je i model ovakvih projekata.
Podsećanja radi bilo je ideja da se auto-put do Horgoša i neki drugi pravci grade kao koncesija, ali je to propalo delom i zbog poslovične srpske neorganizovanosti. Međutim, taj način građenja prisutan je u svetu, jer najvažnija je ekonomska opravdanost auto-puta, a po frekventnosti to se postiže na ovoj deonici dugoj oko tridesetak kilometara.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.


