Velika akcija rekonstrukcije ulica i puteva, koja je u Užicu počela proletos i to tako što su u isto vreme radovi počeli na skoro svim lokacijama, osim što je strpljenje Užičana dovela do granice izdržljivosti, dobila je novu dimenziju.

Lokalna vlast (DS, SPS, SPO, G17 plus i LDP), kroz zaključke Gradskog veća, osudila je kašnjenje radova koje osim užičkih „Puteva“ izvodi JP „Niskogradnja“, a njima koordiniše JP Direkcija za izgradnju, čiji je osnivač Skupština grada. Time su ovdašnji političari na vlasti formalno prebacili krivicu na izvođače i neposredne „kontrolore“ kao da lokalna uprava nema baš nikakve veze s tim poslovima.

Uz podsećanje da je „sa oko 450 miliona dinara grad ove godine pokrenuo najveći infrastrukturni posao revitalizacije i rekonstrukcije 55 ulica i puteva“, Gradsko veće je kašnjenje završetka radova proglasilo „nedopustivim“, a potom obećalo da će ulice biti gotove do kraja ovog meseca.

Slično se dogodilo prošlog leta, kada je duže od dva meseca grad bio u saobraćajnom kolapsu, jer su se takođe u isto vreme raskopavale prometne ulice, zbog rekonstrukcije i polaganja cevi za gasovod i toplovod. Prvi put u istoriji grada, gradonačelnik Jovan Marković tada je kaznio direktore pet gradskih javnih preduzeća (Direkcije za izgradnju, Toplote, Vodovoda, Bioktoša i Niskogradnje) umanjenjem plata za deset odsto zbog propusta, loše koordinacije i kašnjenja u radu. Ove godine takve kazne se zasad ne pominju, ali se navode „potrebni potezi“.

„Od angažovanih na tim poslovima, zatraženo je da hitno dostave informacije o svojim planovima i programima, daljoj dinamici realizacije, pa će na osnovu toga Veće i gradonačelnik preduzeti potrebne poteze kako bi se situacija sa raskopanim ulicama razrešila na adekvatan način“, piše u nedavnom saopštenju gradske vlade, a Direkcija je navela „dodatne“ poslove kao opravdanje.

Građani ipak negoduju, pitajući da li je bilo nužno da zbog odsustva koordinacije u javnom sektoru, grad ponovo bude paralisan i da se izgubi dragoceno vreme? Užičani mogu da svedoče o ulicama koje su dugo bile raskopane, potom je bilo potrebno vremena da se kanali u njima zatrpaju šljunkom i zemljom, koje je kiša nosila skoro do trga, da bi asfaltiranje usledilo mesecima kasnije.

Reagujući na to što užička vlast, praktično sama sebe proziva za kašnjenje, predstavnici opozicione DSS konstatuju da bi takvo ponašanje „bilo komično da nije tragično“.

„Uplašeni nezadovoljstvom građana zato što godinu dana njihov grad liči na Bejrut, politička svita na čelu sa gradonačelnikom prvi put u istoriji grada dosetila se da traži sama od sebe da ispuni planirane rokove. Odgovornost za funkcionisanje grada snose oni koji njime rukovode. Da nije tako građani bi na izborima birali vlasnike ili direktore preduzeća koja asfaltiraju, grade, kopaju vodovodne i kanalizacione mreže, a ne gradonačelnika i njegove saradnike“, saopštio je užički odbor DS.

Opet sve zavisi od lepog vremena

– Najlakši posao je presvući ulicu novim asfaltom, ali kada već raskopavamo to treba iskoristiti za zamenu trulih vodovodnih i kanalizacionih cevi, postaviti mrežu gasovoda, ukopati telefonske kablove. U pojedinim ulicama otkrili smo popucale kanalizacione cevi i zar je trebalo zažmuriti pred tim problemom, a onda dogodine ponovo kopati, saopštio je Darko Šimšić, čelnik Direkcije, poručivši da je za okončanje radova na najfrekventnijim ulicama, „potrebno nekoliko dana bez padavina“.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari