Za desetak godina Vojvodina bi trebalo da postane poznata turistička destinacija – zahvaljujući dobrom položaju, bogatoj i zanimljivoj kulturnoj baštini, specifičnoj ruralnoj atmosferi i specifičnom, vojvođanskom načinu života, tvrdi se u studiji Marketing strategija turizma Vojvodine, koju su izradili stručnjaci fakulteta Educons iz Sremske Kamenice.
Ovaj projekat, koji bi trebalo da da smernice i osnovu za dalji razvoj turizma u Vojvodini naručilo je pokrajinsko Izvršno veće, a predstavljen je nedavno u Vizitorskom centru na obali Ludoškog jezera.
Međutim, prihod od vojvođanskog turizma je dosad bio daleko od stvarnih potencijala. Pokrajinski sekretar za privredu Ištvan Pastor navodi da je namera bila da se kroz strategiju definišu zadaci i sve ono što je potrebno učiniti da vojvođanski turizam bude više od „potencijala Vojvodine“ i postane izvor njenih prihoda.
– Iako se o turizmu u Vojvodini stalno govori kao o perspektivnoj grani, brojke govore da je taj potencijal slabo iskorišćen. Recimo, 2008. ukupan devizni priliv Vojvodine od turizma bio je svega 385.000 dolara, što je ispod svake kritike – kaže Pastor.
A podaci Turističke organizacije Vojvodine govore da je Pokrajinu te godine posetilo oko 330.000 turista, i ostvareno oko 880.000 noćenja. Najviše turista, prema broju dolazaka i noćenja, dolazi iz Crne Gore i BiH, a zatim slede Nemci, Slovenci, Italijani i Makedonci.
U Strategiji se uz to navodi da Vojvodina još važi za destinaciju sa prilično nejasnim imidžem: ona nije turistički brend, a to znači i slabu prepoznatljivost – iako postoje ambicije da se definiše zajednički vojvođanski turistički proizvod.
U okviru rada na pripremi Strategije razvoja turizma Srbije 2005, na koju se oslanja vojvođanska studija, ocenu konkurentnosti turističkog sektora dali su predstavnici lokalnih interesnih grupa povezanih s turizmom na području Beograda, Niša, Čačka i Vojvodine. Oni su ukupnu konkurentnost Srbije ocenili kao jedva nešto iznad prosečne, dok je konkurentnost Vojvodine dobila ocenu ispod tog proseka. Iznad proseka ocenjeni su njena prirodna i kulturna baština, gastronomija i ljudski resursi.
U studiji koja je rađena u sklopu Strategije razvoja turizma Vojvodine, a koja bi za dalju realizaciju trebalo da dobije i podršku pokrajinske Skupštine, tvrdi se da su turistička šansa Vojvodine lokaliteti koje poseduje. Pored već poznatih – kao što su Palićko i Ludoško jezero, salaši – obnovljeni i autentični – Dunav i ostale reke, banje, lovišta, stari dvorci i kašteli, čarde – na prostoru Vojvodine registrovana su 424 nepokretna kulturna dobra i više od 2.000 arheoloških lokaliteta iz praistorije, oko 500 iz doba antike, kao i više od 200 nalazišta iz srednjeg veka.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.


