Građani Subotice nisu zadovoljni javnim prevozom, a time nisu zadovoljni ni u Suboticatransu, javnom preduzeću koje obavlja ovu delatnost. Razlog je i sa jedne i sa druge strane u nekvalitetnom prevozu koji ne odgovara potrebama grada, ali i u lošim finansijskim rezultatima ovog preduzeća. Direktor Suboticatransa Tibor Fazekaš navodi da ovo preduzeće radi u težim uslovima nego prevoznici u drugim gradovima, i da je neophodna stručna analiza kako bi se došlo do racionalnije formule.

– Dok, recimo, u Novom Sadu ili Beogradu gradski prevoznik od lokalne uprave ima obezbeđenih i do 45 odsto svojih tekućih potreba, i čak 95 odsto pokrivenih investicija, za svoje poslovanje Suboticatrans dobije tek 2,9 odsto. Trudili smo se da ne opterećujemo budžet, a da putnicima obezbedimo jeftin prevoz, ali naše unutrašnje rezerve su pri kraju, kaže Tibor Fazekaš. Veliki problem jesu i „divlji“ prevoznici, koji neometano upadaju u linije gradskog saobraćajnog, uglavnom u najvećim špicevima, i kupe putnike nudeći im jeftiniji prevoz.

– To njima i nije preveliki problem, jer rade ilegalno, i nemaju nikakvih nameta i poreza. Mi smo više puta to prijavljivali inspekciji, ali i dalje ih viđamo na gradskim ulicama, navodi Fazekaš. Njihovo radno vreme je samo dok ima putnika, dok Suboticatrans ima obavezu da saobraća i kada u autobus uđe samo jedan putnik. I dok ilegalni prevoznici ovom preduzeću otimaju posao, zbog sve većeg broja nezaposlenih broj radničkih karata konstantno opada. Ove godine je prodato manje karata za 20 odsto, dok sa druge strane troškovi poslovanja rastu. Rezultat toga je nemogućnost da se obnavlja vozni park, te su vozila u proseku stara deset godina. Šansu za promenu trenutne situacije Suboticatrans vidi u izradi studije javnog prevoza, koja će biti urađena kada se završi projekat istraživanja tržišta.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari