Oko dve i po hiljade građana godišnje zatraži pomoć pokrajinskog ombudsmana, a povodom problema sa kojima se oni obraćaju bude pokrenuto oko 600 postupaka kod nadležnih institucija.
Najčešće se građani žale na nepravilnosti vezane za penzijsko i invalidsko osiguranje, na probleme na koje nailaze u oblasti građevinarstva, u zdravstvu i radu socijalnih ustanova, kao i zbog mobinga na radnom mestu, rekao je pokrajinski ombudsman dr Petar Teofilović, koji je pokrenuo seriju tribina po vojvođanskim opštinama, na kojima će biti predstavljen rad njegove kancelarije, kao i pet opštinskih ombudsmana koliko ih ima u Vojvodini. Prvog zaštitnika građana dobila je pre 200 godina Švedska, koja i pomaže u organizaciji tribina u Vojvodini.
Među onima koji traže ispravljanje neke lične nepravde veoma je mali broj pripadnika tzv. ranjivih grupa, iako je logično očekivati da se upravo oni obrate kancelariji ombudsmana. Tu spadaju mnoge nacionalne manjine, pre svega Romi, male verske zajednice, kao i osobe drugačije seksualne orijentacije. Neretko se u njihovo ime obraćaju nevladine organizacije, navodi dr Teofilović.
– Često problem nije pravna regulativa, već njena primena i odgovornost onih koji treba da je sprovode, ali isto tako i svest građana o tome koja su njihova prava, i kojem organu mogu da se obrate da bi ih zaštitili. Stoga se i događa da nam se obraća veliki procenat ljudi sa problemom koji nije u našoj nadležnosti – kaže dr Pertar Teofilović.
U našoj zemlji je inače prva kancelarija ombudsmana otvorena pre pet i po godina u Novom Sadu, a u Srbiji ih ima ukupno 12, od čega pet u Vojvodini – Subotici, Bačkoj Topoli, Zrenjaninu, Bečeju i Somboru.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.


