Liban je decenijama bio nesigurna turistička destinacija, tako da su ljudi retko planirali odmor u ovoj zemlji na istočnoj obali Mediterana. Najnoviji izveštaji iz Libana upućuju na turistički bum zahvaljujući političkoj stabilnosti i miru. Eli Maruni, libanski ministar turizma, kažu, čovek je sa jasnim planom u ruci.
Nedavno je pokrenuo desetogodišnji program koji je nazvao „vizijom“ za turističku industriju u Libanu. Plan, za čiju je realizaciju potrebno 100 miliona dolara za godinu dana a Ministarstvo u ovom trenutku ima na raspolaganju samo osam miliona na godišnjem nivou, predviđa izgradnju hotela, uklanjanje preostalih punktova na autoputevima, renoviranje skijališta.
Iz ministarstva turizma procenjuje se da će pre kraja leta ovu zemlju posetiti više od dva miliona turista, što je polovina od ukupnog broja stanovnika Libana. „Turističke brojke su udvostručene i nisam iznenađen zbog toga. Liban ima sve: lepe predele, prijatnu klimu, prirodu, noćni život i istoriju“, kaže Maruni.
Mnogi Libanci svoju zemlju opisuju kao mesto gde se može skijati ujutru a plivati uveče u vodama Mediterana. Ova zemlja nema samo plaže, već i planine, kulturu i hranu koja je čini jedinstvenom turističkom destinacijom, kažu turistički radnici ove zemlje. U ovom uglavnom konzervativnom regionu, Liban je mesto ludog noćnog provoda, čime se građani ponose, alkohol se toči bez ograničenja, a žene normalno šetaju u bikinijima, uključujući i jug zemlje koji je pod kontrolom radikalne šiitske grupe Hezbolah. Ovogodišnji priliv turista u Libanu mnogi pripisuju uspostavljenoj političkoj stabilnosti u zemlji nakon dužeg perioda ratnih previranja i tenzija.
Najbogatija turistička klijentela dolazi iz susednih zemalja arapskog zaliva, dok su većina posetilaca iz Evrope i Severne Amerike uglavnom pripadnici libanske dijaspore koja broji 12 miliona.
Jasmin Kuri (32) napustila je Liban tokom 1980-ih u vreme građanskog rata i odselila se u Britaniju. Ona kaže da je politička stabilnost za Liban isto što i sunce za London.
„Dobar marketing i popravljanje slike o Libanu mogli bi odigrati ogromnu ulogu u privlačenju turista“, smatra Stefan Or, generalni direktor jednog turističkog projekta čiji je sponzor američka vlada. Turistički procvat pokazuje da dok vlada pokušava da izvuče sebe iz političkog zastoja i ćorsokaka, libanski famozni privatni sektor grabi svaku priliku da se poboljša i razvija. „Impresioniran sam libanskim privatnim sektorom. Kompanije ove zemlje su izuzetno istrajne u ostvarivanju ciljeva, imaju dobre planove i u stanju su da funkcionišu pod krajne nemogućim uslovima“, kaže Or. Stepen razvoja privatnog sektora i prirodne lepote Libana razlozi su zbog kojih je Or uveren da će Liban uskoro biti glavni rival Turskoj i Grčkoj kao mediteranska turistička destinacija.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.


