Početak radova na Koridoru 10 bio je povod da se pomene i subotički „Skadar na Bojani“, zaobilaznica oko grada na tom autoputu, koja se gradi još od početka prošle decenije. Od 1990. izgrađeno je nešto više od deset kilometara, i tu se stalo, mada je zaobilaznica zvanično puštana u promet sa presecanjem vrpce čak četiri puta. Za potrebe svoje kampanje put je „otvarao“ i Slobodan Milošević, čija je vlada započela gradnju i jedina nešto konkretno i uradila na toj deonici.

A do sada su sve političke garniture, pored Miloševićeve, Subotičanima obećavale gotovu zaobilaznicu u najkraćem mogućem roku, uglavnom ne dužem od godinu dana. Prošlo je čitavih 17 godina, a kroz grad i dalje tutnje kamioni iz beloga sveta, šleperi, i ostali teretnjaci, koji robu prevoze širom Evrope. Posledice su oštećeni asfalt, zagađeni vazduh, buka i oštećenje na zgradama od potresa koji traju decenijama.

Bilo je i ekspresnih obećanja i zaklinjanja (Velja Ilićje 2004. godine pozvao novinare da ga „prozovu“ ako naredne godine Y krak ne bude gotov), bilo je pretnji da će se leći na put kojim sada prolaze kamioni ako se obećanje ne ispuni, ali teretni put za Evropu preko naše zemlje i dalje vodi kroz sam grad.

Odlaganje konačnog ulaska u posao izgradnje pre nekoliko godina je bilo prouzrokovano promenom plana, koji je podrazumevao neke izmene u obimu i konceptu zaobilaznice, što je zahtevalo novi projekat. Zbog čega se plan menjao, nije baš najjasnije, jer oko toga postoji više verzija. Činjenica je da predstoji otkup zemlje oko i na trasi puta, a to znači da će vlasnici postojećih parcela moći da računaju na relativno dobru cenu.

Saša Vučinić, gradonačelnik Subotice, najavio je da će eskproprijacija zemljišta biti završena do kraja godine, a da osim toga predstoji i izrada projekta, koju su na sebe preuzeli Putevi Srbije. Ukoliko se i taj posao bude dovršio do kraja godine, naredne bi se započelo sa izgradnjom. Međutim, koliko u decembru on je u Fondu za kapitalna ulaganja Vojvodine, koji finansira otkup zemljišta, dobio obećanje da će se posao eksproprijacije završiti tokom zime i proleća, te bi se većnakon toga moglo pristupiti gradnji.

Eksproprijacija inače obuhvata 284 hektara, to jest oko 2.200 parcela, i za to je izdvojeno 125 miliona dinara.

– I za izradu projekta su obezbeđena sredstva, a nadam se da će Putevi Srbije, kao i Vlada koja daje suglasnost na programe poslovanja javnih preduzeća, stajati iza ove odluke – rekao je subotički gradonačelnik.

Da li će i ovo obećanje doživeti sudbinu ostalih saznaće građani Subotice većpočetkom naredne godine, ukoliko se ne budu pojavili bageri na pravoj lokaciji.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari