foto FoNet Milena VlajićZbog čega je režimu toliko bitna v. d. direktorka Pete beogradske gimnazije Danka Nešović pa tako tvrdoglavo istrajava u nameri da se preko nje obračuna sa neistomišljenicima? Da li Vučić preko pobunjenih roditelja iz „kruga dvojke“, čija deca pohađaju ovu školu, zapravo želi da se osveti „lažnoj eliti“, koja mu je godinama trn u oku? Kako racionalno objasniti to što drugu školsku godinu zaredom u Petoj „ključa“ upravo otkako je na čelo ove škole došla Danka Nešović, kao privremeno rešenje, a novi direktor do danas nije izabran?
Ko je pretio v. d. direktorki i zbog čega joj je ugrožena bezbednost pa je dobila policijsku zaštitu? Zbog čega se po školi prvog dana učeničke blokade šetaju pripadnici ozloglašene Jedinice za obezbeđenje?
I gde je granica do koje je režim spreman da ide kada je u pitanju funkcionisanje ove, ali i drugih škola u kojima su nastavnici i đački roditelji podigli glas protiv grubog mešanja politike u obrazovanje?
Lejdi dron Danka, kako samu sebe zove, nije jedini stranački postavljen rukovodilac obrazovne ustanove, ali je najistaknutija u sprovođenju zamisli prosvetne vlasti.
Zbog učešća u obustavi rada tokom prošle školske godine 19 nastavnika Pete gimnazije koji su bili angažovani na određeno vreme ostali su bez radnog mesta, što je Nešović pravdala smanjivanjem broja odeljenja.
Ako je to tačno kako je moguće da su zaposleni novi nastavnici, za koje deo roditelja tvrdi da nisu stručni za predmete koje predaju i zbog čega đaci nedeljama gube časove određenih predmeta?
Do danas nismo čuli da je Ministarstvo prosvete demantovalo takve tvrdnje.
Nakon primedbi dela roditelja na rad v.d. direktorke zaštitnik građana je pokrenuo postupak ocene zakonitosti i pravilnosti rada Ministarstva koje treba da se izjasni o svim navodima pritužbi i svim činjenicama i okolnostima u vezi sa ovim slučajem, kao i o preduzetim merama prosvetne inspekcije i Školske uprave, te merama koje planiraju da preduzmu zbog situacije u Petoj gimnaziji.
Prosvetna vlast je svojim nečinjenjem doprinela da ponovo gledamo učenike kako spavaju po učionicama, da gube nastavu i biju bitke koje pre njih treba da biju odrasli.
Guranje škole u novu obustavu nije način da se izađe iz krize, niti su škole mesta iz kojih može i treba da se ruši vlast. Jednom je pokušano i završilo se sa posledicama po nastavnike.
Između ostalog, i one zbog čijih otkaza se sada protestuje.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.


