foto FoNet/InstagramIako je zvanično otvorena deonica brze pruge od Novog Sada do Subotice, dokumenti pokazuju da šest stanica na toj pruzi još uvek nije u funkciji, piše Radar.
Istog dana kada je predsednik Srbije Aleksandar Vučić pompezno otvorio prugu do Subotice, uz žaljenje što sa njim nisu njegovi saradnici, osumnjičeni za korupciju na tom projektu, Infrastruktura železnice Srbije usvojila je zvanični dokument u kojem se konstatuje da šest staničnih zgrada nema upotrebne dozvole.
I to stanice u Novom Sadu, Subotici, Kisaču, Bačkoj Topoli, Žedniku i Naumovićevu.
U dokumentu Sektora za saobraćajne poslove Infrastrukture železnice Srbije od 3. oktobra u odeljku 4, posvećenom ograničenjima u korišćenju pojedinih infrastrukturnih kapaciteta, precizira se da je „za stanične zgrade u stanicama Kisač, Bačka Topola, Žednik, Naumovićevo i Subotica (putnička) strogo zabranjen pristup putnicima, zaposlenima IŽS-a i železničkih prevoznika i trećim licima, dok se ne završe radovi na pothodniku u putničkom delu stanice Subotica, za saobraćaj vozova za prevoz putnika koristiće se samo prvi stanični kolosek sa pripadajućim peronom ugrađenim sa leve strane ovog koloseka, što je objavljeno telegramom IŽS broj 249 od 25. jula 2025.“
U dokumentu se ponovo poziva i na prilično neobičnu formulaciju „Delimičnih rešenja o upotrebnim dozvolama“ i konstatuje da su se „na magistralnoj pruzi (Beograd Centar) – Stara Pazova – Novi Sad – Subotica – državna granica – (Kelebija) stekli uslovi za početak organizovanja saobraćaja vozova na delu pruge Petrovaradin – (Novi Sad) – Subotica – državna granica – (Kelebija)“ i to „na osnovu Delimičnih rešenja o upotrebnim dozvolama po prethodno definisanim funkcionalnim celinama za deonicu Novi Sad – Subotica – državna granica (Kelebija)“.
Ceo tekst pročitajte u novom broju i na sajtu Radara.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.


