Ni na nedavnom ročištu pred Trgovinskim sudom u Novom Sadu nije doneta odluka o tome da li će se stečaj nad Autotransportnim preduzećem Vojvodina voditi kao reorganizacija ili bankrot. Većinu poverilaca, čak oko 500, čine radnici, ali najveća potraživanja su kod Meridijan i Komercijalne banke.

I dok se većina bivših zaposlenih izjasnila za reorganizaciju, banke će svoju odluku saopštiti na novom ročištu koje je zakazano za 20. novembar. Razlog za odlaganje je to što, zbog štrajka radnika PTT-a, sve izjave podnete poštom nisu na vreme stigle u sud, ali i to što je oko tridesetak radnika neovereni obrazac izjave dostavilo direktno pisarnici Suda, dok je stečajni sudija zahtevala da se ili dostavi primerak koji je overen u mesnoj zajednici, opštini ili sudu, ili da se poverioci pojave na ročištu.

– Očekujemo da će se na novom ročištu pojaviti i grupa radnika koji nisu dostavili validne izjave jer su im upućeni pozivi, ali i bez toga ubedljiva većina bivših zaposlenih izjasnila se za reorganizaciju, a taj pristup podržala je i Banka Inteza. Ipak, ključ je u rukama Meridijan banke, koja ima najveća potraživanja i stav njihovog poslovodstva opredeliće dalju sudbinu ATP Vojvodine i radnika. Ipak, nadam se da će prevladati ekonomska logika jer bi, u slučaju bankrota, imovina firme, u kojoj je najdominantnija nova autobuska stanica, bila prodata u bescenje s obzirom na to da taj objekat nije sada u funkciji. Poverioci bi u tom slučaju mogli da računaju da će u proseku naplatiti oko dva do tri odsto svojih potraživanja. S druge strane, ako bi se išlo u reorganizaciju, to bi značilo da se sa te stanice realizuje dnevno oko 600 polazaka u međugradskom i međunarodnom saobraćaju, koliko je linija i registrovano. To bi omogućilo upošljavanje oko 250 radnika, a još toliko bi bilo angažovano u lokalima koji zauzimaju 2.000 kvadrata u tom objektu – kaže za Danas Nikola Pavlović, stečajni upravnik ATP Vojvodina, i dodaje da je za njega bilo iznenađenje to što je Poreska uprava, kao jedan od poverilaca, glasala za bankrot.

Pavlović ističe da su izjašnjavanjem radnici poslali jasnu poruku da veruju u budućnost firme i očekuje da će nadležna ministarstva i novosadski zvaničnici ovoga puta stati uz njih. Naime, da bi nova stanica u Novom Sadu proradila, potrebno je da ili grad preusmeri saobraćaj tako da autobusi sa međugradskih i međunarodnih linija dolaze na njene perone ili da se o tome postigne konsenzus sa prevoznicima. „U svakom slučaju, reč je o jednom funkcionalnom privrednom objektu velikog profitnog potencijala i siguran sam da niko u ovoj krizi, kada se vodi bitka za svako radno mesto, neće ignorisati tu činjenicu“, kaže Pavlović.

 

Nema kupaca za velika potraživanja

Emir Jašarević, advokat firme Mankop, koja je bila većinski vlasnik ATP Vojvodine i kome je priznat udeo od 30 odsto kapitala po osnovu izgradnje nove autobuske stanice i servisa, kaže za Danas da je optimista i da je siguran da će Meridijan banka voditi računa o svom interesu i opredeliti se za jedan od dva ponuđena plana reorganizacije. On sumnja u verodostojnost spekulacija prema kojima banke odugovlače sa izjašnjavanjem jer, navodno, pregovaraju sa potencijalnim investitorima koji bi otkupili njihova potraživanja. „Samo Meridijan banka kroz stečajni postupak treba da naplati oko osam miliona evra, a na srpskom tržištu, osim mešetara, sada nema takvog ulagača koji bi bio spreman da ponudi i približnu sumu, a da za uzvrat dobije objekat koji nije u funkciji“, kaže Jašarević.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari