Ilustracija Foto: Shutterstock/ScharfsinnOrganizacija „Beograd u pokretu“ saopštila je danas da, iako je u toku nabavka 100 novih tramvaja, bez širenja mreže i povećanja prosečne brzine, suštinske promene u javnom gradskom prevozu Beograđana neće uslediti.
Kako su naveli iz ove organizacije, kupovina novih vozila bez istovremenog ulaganja u širenje i modernizaciju mreže će podići komfor putnika, ali neće doneti stvarno skraćenje vremena putovanja, niti ubrzati protok saobraćaja.
„Tramvaj u Beogradu koristi tek 10 odsto putnika, a prosečna brzina je svega 12,5 kilometara na sat. U Minhenu tramvaji voze 20 kilometara na sat, u Pragu 19,5 kilometara na sat“, naveli su iz te organizacije.
Oni su posebno istakli da se decenijama čeka povezivanje Banovog brda i Petlovog brda, kao i da upravo duž te trase, sredinom kolovoza, postoji dovoljna širina za izgradnju moderne tramvajske mreže.
„Grad Beograd još 2020. godine raspisao javnu nabavku za izradu tehničko-tehnološke analize tramvajskog podsistema i predlog mera za povećanje njegove efikasnosti. Međutim, šira javnost nikada nije upoznata sa rezultatima te analize, niti je jasno da li su predložene mere ikada uzete u razmatranje ili primenu“, zaključili su iz organizacije „Beograd u pokretu“.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.


