Foto FoNet Milica VučkovićIako se u avgustu očekuje i više od milion putnika na beogradskom Aerodromu „Nikola Tesla“, iz aerodroma poručuju da su spremni za letnju sezonu.
Kompanija „Belgrade Airport“, deo francuske kompanije Vansi Airports predstavila je najnovije rezultate i unapređenja na Beogradskom aerodromu.
Prema rečima generalnog direktora Beogradskog aerodroma Šivoana Rema od 2018. godine kada su preuzeli aerodrom u koncesiju broj putnika je povećan za 50 odsto.
„Samo nekoliko godina nakon pandemije virusa korona, u 2024. godini Beogradski aerodrom postavio je rekord sa oko 8,4 miliona putnika, što predstavlja oko 50 odsto više u odnosu na 2018. godinu. Takođe, imamo više od 86.000 letova, što je 28 odsto više nego u 2018. godini. Ovaj trend se nastavlja i tokom ove godine“, poručio je on.
Rem je podsetio da aerodrom danas nudi letove ka 116 destinacija, u poređenju sa 70 koliko ih je bilo u ponudi tokom 2018. godine.
Među ovim destinacijama je i pet interkontinentalnih letova – ka Njujorku, Čikagu, Pekingu, Guangžou i Šangaju.
„Na putu smo da dostignemo naš cilj od 15 miliona opsluženih putnika na godišnjem nivou do kraja koncesionog perioda“, naglasio je on.
Kako je dodao, kapacitet terminala je proširen za 40.000 metara kvadratnih, dodato je 12 izlaza za ukrcavanje i 11 parking pozicija za vazduhoplove. Takođe, izgrađena je nova i rekonstruisana glavna pista, kao i ključni objekti za zaštitu životne sredine.
„U novembru prošle godine glavna pista je ponovo puštena u rad, a pred letnju sezonu puštene su u rad i četiri nove brze izlazne staze koje pružaju dodatnu optimnizaciju operacija na pisti. Broj parking mesta je udvostručen, prostor za čekiranje je proširen, bezbednosna kontrola centralizovana, komercijalne zone preuređene i sve to uz neprekidno funkcionisanje aerodroma“, kazao je Rem.
Izvršni direktor za komercijalno poslovanje Beogradskog aerodroma Miodrag Mirković istakao je značaj novouvedene automatizovane pasoške kontrole.
„Krajem prošle godine smo konačno instalirali devet automatskih kapija, koje mogu da koriste naši državljani i državljani nekih stranih država, koje su nabrojane na ulasku u taj deo. Ova pasoška kontrola pomaže bržem i komfornijem prolasku putnika“, istakao je on.

Podsetio je da i pored automatizovane pasoške kontrole i dalje postoje klasični šalteri za pasošku kontrolu.
Mirković je otkrio i da aerodrom ima 10 novih kioska namenjenih za Er Srbiju, koji će tokom leta najverovatnije biti pušteni u rad.
„Na njima će putnici samostalno moći da se čekiraju i samostalno da predaju prtljag“, objasnio je.

U delu koji se nalazi nakon pasoške i bezbednosne kontrole, nalazi se „duty-free“ prodavnica.
„Prodavnica je otvorena prošle godine i tri puta je veća nego prethodna. Ona predstavlja novi koncept prodavnice koja je namenjena putnicima, sa brendovima koje nije moguće naći čak ni u gradu, već samo u ovim specijalizovanim prodavnicama“, kazao je Mirković.

U okviru unapređenja ponude u holu za čekanje, dodato je još prostora za sedenje.
„Postoji novi nameštaj i koncept treba da predstavi različite zone u ovom delu aerodroma u zavisnosti od raspoloženja putnika. Postoji aktivna zona, zona za porodice, zona za odmor i biće zona za ostale putnike koji će biti animirani na neki poseban način“, naveo je on.
Kako je dodao, prilikom povećanja kapaciteta terminala i komercijalna zona je značajno povećana, ali jedan deo je još uvek u završnim radovima.
Na samoj platformi aerodroma, kako je naglasio, najveće dostigunuće u poslednjem periodu je potpuno obnovljena pista, koja je puštena u rad.
„Zvančno Beogradski aerodrom ima dve operativne piste u funkciji. Time je podignut kapacitet aerodroma. Predvideli smo da u narednom periodu izgradimo dodatne četiri parking pozicije za avione C kategorije i da dodamo još tri čekaonice, odnosno gejta u produžetka C hodnika. Tako ćemo stvoriti uslove da sa ovakvim kapacitetom i rasporedom saobraćaja možemo doći do broja putnika i preko 10 miliona i da idemo ka konačnom cilju od 15 miliona putnika“, poručio je Mirković.
Novine su uvedene i u holu za podizanje prtljaga.
„Tu imamo pet potpuno novih karusela za podizanje prtljaga. Od toga imamo dva sa uzdignutim trakama koje imaju kapacitet do 60 odsto veći nego standardne trake sa horizontalnim podizanjem prtljaga. Važno je da se prati vaš let sa kog ste došli. Putnici se često zbune i ne pogode traku na kojoj treba da podignu prtljag. U slučaju da prtljag ne dođe ili da zakasni, tu se nalazi šaleter za izgubljeni prtljag, na kom putnik treba da se obrati“, objasnio je on.

Još jedna novina tiče se taksi usluga.
„Instalirali smo automatizovane mašine za dobijanje informacija o taksi tarifi zavisno od dela grada u koji se ide. Vrlo česta primedba putnika je bila u vezi sa informacijama o taksi uslugama. U poslednjih 15 dana su te mašine aktivirane i za sada daju dobre rezultate“, kazao je Mirković.

Što se tiče broja putnika, u ovim mesecima kada je najveće opterećenje, prosečni dnevni broj putnika je preko 30.000, rekao je on.
„Prošle godine smo imali rekordan broj putnika, 34.200, ove godine očekujemo da ćemo premašiti taj broj. Prošlog avgusta smo bili blizu 950.000 ukupnog broja putnika, ove godine očekujemo da ćemo dostići i cifru od milion u tom mesecu“, smatra Mirković.
Kada je reč o putovanju, bitno je poštovati pravila i vreme, poručuje on.
„Da bi putovanje bilo bez stresa, najvažnije je doći na vreme na aerodrom, poneti sa sobom putna dokumenta i sve tečnosti da budu upakovane odvojeno od ostalog prtljaga. To je bitno da bi putnik bez problema i dodatnih kontrola prošao i pasošku i bezbednosnu kontrolu“, zaključio je Mirković.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.


