Efektiva: Prokredit banka na Viberu obavlja nepoštenu poslovnu praksu, prijavili smo NBS 1Foto: Shutterstock/Mykolastock

Udruženje za zaštitu potrošača „Efektiva“ objavilo je da Prokredit banka na Viberu obavlja neopštenu poslovnu praksu i da su taj slučaj prijavili Narodnoj banci Srbije (NBS).

Naime, u poslednjih nekoliko dana kada ukucate reči banka, pare, rata, plata, kredit u aplikaciji Viber, te reči „pocrvene“, a ispod njih pojavi se reklama Prokredit banke za uzimanje kredita.

U prijavi „Efektive“ poslatoj NBS navodi se da podnose prijavu jer banka obavljanja nepoštene poslovne prakse iz člana 58. Zakona o zaštiti korisnika finansijskih usluga i članova 17. i 18. Zakona o zaštiti potrošača.

„Naime, prilikom ispisivanje reči „banka“ ili „kredit“ u aplikaciji Viber, kao link ispod ovih reči, pojavljuje se veza ka Prokredit banci. Dakle, ako se ispred tih reči, u razgovoru napiše i reč najbolji (kredit) ili najbolja (banka), link će odvesti ka sajtu Prokredit banke“, objasnili su iz „Efektive“ u prijavi.

Banka na ovaj način, kako su naveli, obavlja nepoštenu i obmanjujuću poslovnu praksu, jer potencijalnog korisnika navodi da donese pogrešnu ekonomsku odluku, u smislu da mu daje netačna obaveštenja i stvaranjem opšteg utiska, da Banka jeste najbolja, najpovoljnija, najjeftinija i slično.

„Ovo je oblik i nasrtljive poslovne prakse iz domena nedozvoljenog uticaja u cilju donošenja pogrešne ekonomske odluke, iz člana 21. ZZP. Takođe, prekršen je i član 17. ZZKFU, jer pored reči „uzmi kredit“ ne stoji obavezno upozorenje da pozajmljivanje novca košta. Molim za hitnu reakciju, kako bi se sprečile štetne posledice ponašanja Banke“, navodi se u prijavi „Efektive“.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari