Foto: EPS/Danilo MijatovićPotrošači Elektroprivrede Srbije već dve godine koriste portal i aplikaciju „EPS Uvid u račun“, kao i elektronski račun. Građani su prepoznali benefite digitalnih usluga EPS i elektronski račun za električnu energiju koristi 300.000 ljudi. Račun stiže na mejl odmah po formiranju na osnovu podataka o potrošnji, nema čekanja, sve je jednostavno i brzo“, rekla je Katarina Andrejević, izvršna direktorka za IT i digitalizaciju u EPS, na konferenciji „Energy up“.
Ona je na panelu „Energetski sistem nove generacije“ objasnila da je digitalizacija važna za budućnost kompanije i energetskog sektora u celini, jer na taj način EPS postaje dostupniji, transparentniji i bliži kupcima, saopštio je EPS.
– SAP biling sistem uveden je za sva područja garantovanog snabdevanja i kupce proizvođače, a u toku je implementacija za kupce na komercijalnom snabdevanju. Nastavićemo sa unapređenjima postojećih usluga, ali i sa uvođenjem novih digitalnih servisa kako se bude razvijalo tržište – rekla je Andrejević.
Izvršna direktorka za IT je naglasila da veštačka inteligencija i automatizacija procesa postaju ključni aspekti digitalizacije i digitalne transformacije.
– Veštačku inteligenciju primenjujemo u prosecima predikcije potrošnje električne energije i predikcije cena električne energije, kao i na dva pilot projekta za unapređenje procesa održavanja i planiranja proizvodnje – rekla je Andrejević.
Ona je ukazala na to da je do sada uvedeno više, međusobno integrisanih, tehničkih informacionih sistema u EPS i time je obezbeđeno upravljanje proizvodnjom i trgovinom u realnom vremenu sa maksimalnim rezultatima.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.


