Prema izveštaju kompanije Masterkard, zasnovanom na podacima iz ankete u kojoj je učestvovalo više hiljada kupaca širom svetu, osam od deset ispitanika traži više informacija o proizvodu pre nego što se upuste u kupovinu.
Rezultati istraživanje ukazuju i na to da su savremeni kupci sve više fokusirani i na kupovinu u specijalizovanim prodavnicama i to uprkos činjenici da prodaja u klasičnim radnjama učestvuje sa 90 odsto u ukupnoj prodaji. „Razumeti potrebe kupaca ključ je uspeha za trgovce. Uprkos tome, kupci konstantno ističu da trgovci ne razumeju njihove potrebe. Ipak, rešenje postoji a krije se u analiziranju zahteva kupaca i praćenju njihovog puta kupovine“, tvrdi Metju Lori, viši potpredsednik Merčen solušns za Masterkard advajrser, ogranka kompanije Masterkard.
Zanimljiv je i podatak da je među anketiranim potrošačima sve više onih koji, pre nego što se odluče za kupovinu, istražuju na internetu šta im se nudi i kakve su odlike proizvoda. Čak 80 odsto kupaca istaklo je da koristi različite tehnološka dostignuća, kao što su proveravanje cena na pametnim telefonima, zatim servisi za onlajn kupovinu i dostavu, kao i korišćenje tehnoloških rešenja u samim prodavnicama. To, međutim, nije ugrozilo poziciju klasičnih radnji, koje i dalje odolevaju konkurenciji. Kupci preferiraju fizičke prodavnice zbog bolje usluge i efikasnosti kupovine. To je možda i razlog za stagnaciju u rastu e-trgovine u ukupnoj prodaji u maloprodajnom sektoru (7,5 odsto na globalnom nivou).
Jedan od zaključaka koji se može izvući iz ovog istraživanja jeste da savremeni kupac zna šta želi. Najveća frustracija u kupovini, kako je istaklo 73 odsto ispitanih, je kada stvari nisu dostupne u prodavnicama, što naglašava značaj dobrog upravljanja zalihama u maloprodaji. Kupci su pametniji i žele višu vrednost: 80 odsto globalnih potrošača potvrdilo je da dobijaju veću vrednost, kako prilikom kupovine prodavnicama, tako i onlajn.
I lojalnost savremenih kupaca je na visokom nivou. Na to ukazuje i podatak da je samo 26 odsto kupaca spremno da krene u potragu za novim trgovinama. To predstavlja izazov za trgovce koji pokušavaju da privuku nove kupce. Oko 20 odsto ispitanika je navelo da su tehnologije te koje su ih navele da razmisle o promeni prodavnice. „Kupci u Brazilu posvećuju najveću pažnju istraživanjima koja prethode kupovini. Na razvijenijim tržištima, kao što su Velika Britanija i SAD, što više potrošači istražuju na internetu, to posećuju manji broj različitih prodavnica“, tvrdi Teodor Jakobusio, potpredsednik Global isajds odeljenja kompanije Masterkard.
Istraživanje je sprovedeno na devet tržišta: Brazil, Kina, Nemačka, Hongkong, Indonezija, Poljska, UAE, SAD i Velika Britanija, dok je u onlajn ispitivanju, koje je realizovanu u julu 2015, učestvovalo 11.337 ispitanika.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.


