Sindikat: GSP Beograd obustavio nabavku 100 tramvaja 1Foto: Nađa Vukajlović

Tender za kupovinu 100 novih tramvaja za potrebe GSP „Beograd“ danas je obustavljen, saopštio je sindikat „Centar ‒ GSP Beograd“.

Kako je sindikat ranije saopštio, procenjena vrednost ove nabavke je 25 milijardi dinara bez PDV-a, odnosno 30 milijardi dinara sa PDV-om.

„Sindikat „Centar ‒ GSP Beograd“ pozdravlja ovakvu odluku v.d. direktora GSP „Beograd“, Zorana Šarca i ističe da su konkursnom dokumentacijom traženi takvi kriterijumi koji najviše pogoduju rumunskom proizvođaču Astra iz Arada u Rumuniji, tako da je postojala osnovana sumnja da je ova nabavka prilagođena jednom proizvođaču, a ne interesima korisnika javnog prevoza i potrebama GSP-a, zbog čega je i obustavljena“, navodi se u saopštenju.

„Nedopustivo je da tender za nabavku 100 novih tramvaja bude tako koncipiran da se traži nabavka 100 kratkih tramvaja dužine od 17 do 20 metara i kapaciteta svega 95 mesta za putnike, od čega je 30 mesta za sedenje, bez mogućnosti spajanja dva tramvaja u jednu kompoziciju. Na osnovu analize koju su obavili eksperti za elektro vozila, došlo se do zaključka da je najmanje 20 uslova na danas obustavljenom tenderu bilo takve vrste da ograničavaju konkurenciju među renomiranim kompanijama koje imaju višedecenijsko iskustvo u proizvodnji tramvaja, a da se kupuju vozila koja će na ulicama Beograda saobraćati narednih najmanje 40 godina, čiji kapaciteti i karakteristike nisu prilagođeni stvarnim potrebama građana Beograda, već interesima uskog broja ljudi“, kažu sindikalci dodajući da se zalažu da se naredni tender pažljivo pripremi i konsultuju stručnjaci iz oblasti elektrotehnike, mašinstva i saobraćaja u GSP „Beograd“ i tek onda raspiše tender.

„Dodatno, ističemo i da se zalažemo da narednim tenderom poseban uslov bude da budući proizvođač tramvaja lokalizuje proizvodnju tih vozila u Srbiji, što bi bio projekat od državnog interesa za Republiku Srbiju, jer bi angažovanje domaće radne snage i stručnjaka, uz dobavljače brojnih delova i komponentni iz Srbije, uticalo na ekonomski razvoj naše zemlje, smanjenje troškova i naplatu poreza i doprinosa koji bi ostajao kod nas, a takođe bi se obezbedila i dostupnija i efikasnija podrška i servis za nove tramvaje“, zaključuje Sindikat Centar.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari