foto FoNet/Gradska upravaRepublička komisija za zaštitu prava u postupcima javnih nabavki juče je dostavila novu odluku kojom u potpunosti poništava još jednu javnu nabavku za kupovinu novih 170 solo autobusa na gas koju je raspisao JKP GSP „Beograd“, procenjene vrednosti 7,7 milijardi dinara, saopštio je danas sindikat „Centar – GSP Beograd“.
Pre samo osam dana, kako su podsetili, Republička komisija je poništila i tender za nabavku 130 zglobnih autobusa na gas, čija je procenjena vrednost sedam milijardi dinara.
„Time su oba tendera obustavljena i stopirana po sili zakona i to zbog očiglednog eliminisanja svake konkurencije i favorizovanja kineskog proizvođača ‘Higer’, čiji je posrednik domaća firma ‘DAT Holding’ iz Beograda, o čemu je sindikat Centar GSP-a više puta upozoravao javnost“, naveli su.
Kako su poručili, s obzirom da su nezakonitosti u sprovođenju javnih nabavki za kupovinu novih autobusa dokazane pred republičkim organima, iz sindikata očekuju da na ove slučajeve ne bude stavljena tačka, već da nadležno javno tužilaštvo pokrene istragu i utvrdi pojedinačnu odgovornost svih lica koja su uključena u proces favorizovanja jednog ponuđača i nedozvoljene radnje.
„Ograničenje konkurencije znači korupciju, plaćanje vozila po cenama koje su i do 30 procenata više od realnih cena na tržištu i kupovinu autobusa sumnjivog kvaliteta, dok ceh plaćaju građani Beograda i zaposleni u javnom gradskom prevozniku“, upozroli su oni.
Kao posledica odluka o poništenju nabavki novih autobusa, izvesno je da GSP „Beograd“ neće dobiti nove autobuse do kraja ove godine, smatraju iz sindikata i dodaju da je zbog toga i odluka grada Beograda kojom se ograničava starost autobusa do 10 godina odložena za primenu za još godinu dana, odnosno do 1. septembra 2026. godine.
„Imajući u vidu da su novi autobusi potrebni GSP-u, očekujemo da se u narednim nedeljama pripremi celokupna tenderska dokumentacija i tehnička specifikacija vozila ‘od nule’, odnosno da se uvaže sugestije inženjera i stručnjaka i novi tenderi raspišu tako da obezbede konkurentnost i jednakost svih proizvođača koji mogu da naprave autobus prema stvarnim potrebama Beograda, a ne da se prepisuju karakteristike autobusa iz kataloga jedne firme“, poručili su.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.


