Foto: Radenko Topalović / DanasNajnovijim rebalansom budžeta grada Beograda, koji će se naći pred odbornicima Skupštine grada na sutrašnjoj sednici, izdvajanja za javni prevoz će biti uvećana za čak 5,2 milijardi dinara, na ukupno 48,8 milijardi dinara za 2025. godinu, saopštili su danas sindikati Gradskog saobraćajnog preduzeća (GSP).
Kako tvrde, od tog iznosa, čak 36,8 milijardi dinara će biti izdvojeno za plaćanje prevoznicima po ugovoru, a dodatnih 6,9 milijardi dinara za subvencije u poslovanju GSP-a.
„I pored rekordnih izdvajanja za javni prevoz iz gradske kase, nijedan dinar neće biti opredeljen za kupovinu novih trolejbusa, iako su ta vozila u izuzetno lošem stanju, sa čime su nadležni u Gradu detaljno upoznati“, poručili su sindikati GSP-a „Centar“, „Pravda“, „Sloga“ i Sindikat zaposlenih u javnom prevozu Beograda.
Kako su naveli, dok se državnim sredstvima nabavlja 100 novih električnih autobusa koji će biti stavljeni u funkciju 2027. godine za vreme održavanja specijalizovane svetske izložbe EXPO, a kasnije ta vozila ustupljena GSP „Beograd“, zabrinjavajuća je činjenica da rukovodstvo Grada ignoriše potrebe svojih građana i zaposlenih u najvećem gradskom preduzeću i mesecima ne ispunjava svoja obećanja da će pitanje trolejbuskog pogona „Dorćol“ i nabavke novih vozila biti rešeno, što je, prema njihovim tvrdnjama, gradonačelnik Beograda javno obećao još u martu ove godine.
„I pored ogromnih napora svih zaposlenih u GSP-u da ta vozila budu u funkcionalnom i bezbednom stanju, činjenice pokazuju da je prosečna starost solo trolejbusa preko 15 godina, a da su zglobni trolejbusi stari čak 22 godine i njihova pouzdanost i servisiranje su sve manje održivi. Korisnici javnog gradskog prevoza i vozači GSP „Beograd“ se suočavaju sa svakodnevnim kvarovima i problemima u radu tih vozila, što nikako ne može priličiti jednoj metropoli i prestonici“, upozoravaju sindikati.
Oni su apelovali na sve odbornike Skupštine grada Beograda da od nadležnih u upravi Grada hitno zatraže rešavanje ovog pitanja i kupovinu najmanje 50 novih trolejbusa, što je minimum za opstanak ovog vida prevoza, za koji, kako su dodali, grad Beograd ima svu neophodnu infrastrukturu u koje je uložio desetine miliona evra prethodnih deset godina.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.


