Ilustracija Foto: Shutterstock/ScharfsinnDa li će tramvaji Bozankaja (Bozankaya) koji su naručeni za beogradski javni prevoz (ukupno 25 od kojih su u srpsku prestonicu stigla dva) moći nesmetano da saobraćaju svim gradskim ulicama, a pre svega na svim beogradskim raskrsnicama, tek treba da se vidi jer tek predstoje probne vožnje ovih vozila beogradskim saobraćajnicama.
Dok se to čeka, grad Beograd je objavio dokument Bozankaje o usklađenosti karakteristika njihovih tramvaja sa postojećom tramvajskom infrastrukturom u Beogradu, prenosi eKapija.
I ništa ne bi bilo sporno da nije reč o dokumentu koji je datiran na 22. april 2024. godine, odnosno dok je tenderski postupak za kupovinu tramvaja uveliko bio u toku, a taj isti dokument grad na svom sajtu koristi kao demanti nedavnog pisanja medija o spornoj širini ovih tramvaja.
Jer, na osnovu onoga kako je Beoinfo preneo ovaj dokument deluje da se Emrah Dal, potpredsednik kompanije Bozankaja, oglasio kako bi dematovao medije koji su o tome pisali, a ne da je to u stvari dokument koji je datiran na period kada je tender još trajao.
Što se tiče te izjave, u Deklaraciji o usklađenosti sa dimenzijama i standardima bezbednosti tramvajske infrastrukture, koju je potpisao upravo Emrah Dal, navodi se da „Bozankia Otomotiv Makina Imalat Ithalat Ve Ihracat A.S“ izjavljuje pod krivičnom i materijalnom odgovornošću da su karakteristike koje ova kompanija nudi u svojoj ponudi, u pogledu dimenzija dužine i širine tramvaja, u skladu sa celokupnom postojećom tramvajskom infrastrukturom kupca.
– Potvrđujemo da ove karakteristike ne utiču na bezbednost tramvaja ili drumskog saobraćaja – ukazali su iz Bozankaje, a prenosi Beoinfo.
Potpisivanjem ove izjave, kako se navodi na sajtu grada, Bozankaja potvrđuje da ova izjava nakon njenog zaključenja čini sastavni deo ugovora izmeđuove kompanije i GSP Beograd. Samo što je to, ponavljamo, izjava stara više od godinu dana.
Podsetimo, kako je nedavnu za eKapiju navedeno, novi turski tramvaj je širi nego bilo koji drugi na beogradskim ulicama – širina CAF tramvaja je 2,2 metra, Divag tramvaja iz švajcarske donacije 2,3 metra, a novopristigli tramvaj je širine 2,4 metra.
Ove dimenzije novih tramvaja bile su navedene i u tehničkoj specifikaciji u okviru tendera za nabavku novih šinskih vozila za beogradski tramvajski podsistem.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.


