Najveći pokretač američke privrede su mala i srednja preduzeća koja su otvorena za saradnju sa netradicionalnim tržištima u većoj meri od multinacionalnih kompanija, ocenjeno je juče u Privrednoj komori Srbije koja je organizovala skup pod nazivom „Kako poslovati sa Amerikom“.
Američka MSP su ciljna grupa za privrednike iz Srbije, ali treba imati u vidu da su to, po standardima SAD, preduzeća sa oko 120 zaposlenih pa bi njihovi partneri u Srbiji bila domaća velika preduzeća. Spoljnotrgovinsku razmenu Srbije i SAD karakteriše visok deficit koji je prošle godine iznosio 766,46 miliona dolara pri čemu je srpski izvoz bio svega 115,98 miliona dolara. U prvih devet meseci ove godine izvoz Srbije u SAD bio je 56,52 miliona dolara, dok je uvoz iz SAD vredeo 303,78 miliona dolara. Predsednik PKS Miloš Bugarin kazao je da je Srbiji pre četiri godine omogućen bescarinski izvoz 4.650 proizvoda na tržište SAD, ali da Srbija nije u dovoljnoj meri iskoristila tu pogodnost. Ograničenje za veći plasman na tržište SAD je, kako je naveo, nemogućnost MSP iz Srbije da se na američkom tržištu pojave bez lokalnog agenta-zastupnika.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.


