"Unapređenje ugleda i promocija kulture": Raspisani tenderi za jačanje imidža Srbije u inostranstvu 1foto FoNet/Miljan Bosnić

Kancelarija za javnu i kulturnu diplomatiju, koju vodi Arno Gujon, raspisala je tri tendera čiji je cilj unapređivanje ugleda Republike Srbije, promocija srpske kulture u svetu i digitalno promovisanje zemlje.

Za objavljene tendere nije navedena cena ovih usluga, a rok za podnošenje prijava je 24. mart.

Kako se objašnjava u tenderskoj dokumentaciji „koristiće se najsavremenije komunikacione platforme, digitalni kanali i socijalne mreže koje će omogućiti Srbiji da dopre do šire strane javnosti i izgradi održiv i pozitivan imidž u svetu“.

Na tenderu za „realizaciju kampanje za unapređenje ugleda Srbije u svetu“ predviđa se izrada dokumentarnog serijala od minimum sedam epizoda koji će prikazati život i delo Save Vladislavića Raguzinskog. Zatim, izrada dokumentarnog filma koji će analizirati događaje u Račku 1999. godine.

Još se predviđa i angažovanje najmanje deset stranih novinara i predstavnika televizije koji će kroz intervjue, reportaže i dokumentarne priloge, kako se navodi, „ojačati sliku o Srbiji, istaknuti njene uspehe i potencijale, i podstaći interesovanje stranih turista, investitora i kulturnih razmena“.

Tender prevdiđa o osnivanje kancelarije za najmanje jednu stranu medijsku agenciju koja će izveštavati o aktuelnim dešavanjima u Srbiji, a planirana je i izrada i titlovanje video sadržaja, prevod knjiga i brošura u cilju njihove međunarodne distribucije.

U okviru drugog tendera pod nazivom „promocija srpske kulture u svetu“ projektni zadatak obuhvata predstavljanje AP Kosovo i Metohija kroz izložbu umetničkih dela u inostranstvu.

Drugi zadatak jeste multimedijalna međunarodna prezentacija kulturnih i naučnih potencijala Srbije u vidu međunarodnog kongresa slavista. Treći se tiče organizacije muzičkog događaja u nekoj od država Evrope, Francuskoj, Španiji i Italiji, koji će da predstavi etno muziku iz Srbije.

Tenderom se predviđa i organizovanje događaja u inostranstvu sa ciljem prezentacije i promocije srpskih kreativnih industrija u nekom od renomiranih instituta u Nemačkoj, Austriji ili Švedskoj, kao i osmišljavanje i kreiranje video sadržaja o značaju srpskih kreativnih industrija prilagođenih društvenim mrežama.

Između ostalog se navodi i angažovanje novinara i medijskih kuća koji će izveštavati o otvaranju kreativno-inovativnog centra „Ložionica“ u Beogradu.

Kako se navodi u trećoj tenderskoj dokumentaciji, digitalno promovisanje Srbije u zemlji i inostranstvu obuhvata unapređenje VR sistema pomoću kojeg će korisnici imati priliku da virtuelno posete značajne istorijske lokalitete, a kroz poboljšanje AR tehnologije će imati mogućnost izrade interaktivnih aplikacija koje će korisnicima omogućiti istraživanje srpskih običaja, festivala i gastronomske ponude.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari