Generalni direktor „Jat ervejza“ Srđan Radovanović izjavio je juče da pregovara o strateškom partnerstvu sa „Turkiš erlajnsom“ i da su predstavnici turske diplomatije po tom pitanju stupili u kontakt sa srpskim vlastima.

„Stvar sa Turkiš erlajnsom se zahuktava i vrlo je blizu trenutak kada ćemo mi iz Jata potpunu komunikaciju sa Turkiš erlajnsom prepustiti državi, jer smo mi već postali objekat transakcije, a ne onaj ko to treba da vodi“, precizirao je Radovanović, dodavši da bi dobar model partnerstva mogao da bude po ugledu na „Fijat“ i „Zastavu“, odnosno da „Turkiš erlajns“ i vlada budu vlasnici nacionalnog avioprevoznika. Radovanović je naveo da je bilo još zainteresovanih za partnerstvo sa „Jatom“, kao što su Marfin grupa sa Kipra i Etihad ervejz iz Ujedinjenih Arapskih Emirata, ali se u razgovorima najdalje otišlo sa „Turkiš erlajnsom“. Po njegovim rečima Jat u ovoj godini očekuje oko 1,1 milion putnika, pošto je 1. decembra prevezao njih milion, dok cilj od 1,5 miliona putnika u 2010. neće biti lako ostvariti, iako bi uspeh značio da Jat naredne godine neće imati gubitak. Kao razlog za to, Radovanović je istakao da još nije kompletirana flota predviđena predlogom plana za oporavak kompanije, koji je dostavljen Vladi Srbije i da trenutnih deset aviona u saobraćaju nije dovoljno za 1,5 miliona putnika. On je ponovio da će u 2010. „Jat“ uvesti sopstveno linijsko održavanje aviona, čime će uštedeti tri miliona evra, jer neće više Jat tehnici plaćati 40 evra za sat rada aviomehaničara. „Naši odnosi sa ‘Jat tehnikom’ su takvi da mi od njih stalno tražimo rokove, koje oni prekoračuju, a oni od nas traže novac sa kojim mi kasnimo iz objektivnih razloga, tako da to nije dobro“, objasnio je Radovanović.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari