Foto: pixabay/gepharts3dProizvodnja aluminijumskih limenki iz Srbije danas snabdeva oko 20 međunarodnih tržišta, na koja se plasira 65 odsto onoga što se proizvode, saopšteno je iz kompanije „Ball Corporation“ prilikom obeležavanja 20 godina poslovanja u Srbiji.
Iz ove kompanije su istakli da Srbiju vide kao jednu od ključnih evropskih baza za dalji razvoj proizvodnje, izvoza i održivih rešenja u ambalažnoj industriji.
„Srbija je danas jedan od naših ključnih proizvodnih centara u Evropi i ima važnu ulogu u budućem razvoju kompanije, izjavio je direktor operacija za region Evrope, Bliskog istoka i Afrike u kompaniji ‘Ball Corporation’ Dejan Jovanović.
Potražnja za aluminijumskom ambalažom kontinuirano raste, jer tržište sve više prepoznaje prednosti limenke od bezbednosti i kvaliteta proizvoda, do dizajna i održivosti, dodao je komercijalni direktor za Jugoistočnu Evropu, Tursku ¡ CIS Nenad Đurđević.
„Proizvodnja iz Srbije danas snabdeva oko 20 međunarodnih tržišta, što potvrđuje konkurentnost i značaj ove lokacije u okviru ‘Ball’-ove globalne mreže“, naglasio je.
Iz kompanije su otkrili da sve veći broj proizvođača pića bira aluminijumske limenke zbog njihove bezbednosti, dizajnerskih mogućnosti i održivosti. Aluminijum je materijal koji se može gotovo reciklirati neograničen broj puta bez gubitka kvaliteta, što limenku čini jednim od ključnih pakovanja u tranziciji ka cirkularnoj ekonomiji.
Istakli su da je kompanija prepoznata među tri najodrživije kompanije u Evropi u oblasti cirkularnih pakovanja, te da su postavili ciljeve da do 2030. godine, što uključuje 90 odsto stope reciklaže, 85 odsto recikliranog sadržaja u aluminijumskim limenkama i značajno smanjenje emisija CO.
„Ball“ je u Srbiji započeo poslovanje 2005. godine otvaranjem fabrike u Beogradu, koja je u tom trenutku predstavljala najveću američku greenfield investiciju u jugoistočnoj Evropi, prema podacima OECD-a.
U Srbiji „Ball“ danas zapošljava oko 330 ljudi u proizvodnji, dok dodatnih 283 zaposlenih radi u „Global Business Services“ (GBS) centru u Beogradu, koji pruža podršku „Ball“-ovim globalnim operacijama.
Danas fabrika u Beogradu proizvodi milione limenki dnevno, odnosno milijarde godišnje, a više od 65 odsto proizvodnje plasira se na strana tržišta. U prvih devet meseci 2024. godine, kompanija je zabeležila rast prihoda od 11 odsto, dok je profit povećan za 20 odsto.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.


