Foto: K. Bondžulić/DanasUnikredit banka upozorila je javnost da je u toku Smishing kampanja – slanje SMS poruka kroz koje se neovlašćeno prikupljaju podaci klijenata.
Oni objašnjavaju da klijentima stižu SMS poruke, gde se kao pošiljalac navodi „INFOMESSAGE“, u kojima se ističe da navodno Unikredit banka primećuje neautorizovane transakcije sa računa klijenta, tražeći klijentu da odmah klikne na link u nastavku, kako bi navodno onlajn putem blokirao skidanje novca sa računa.
Banka obaveštava sve građane da ne stoji iza takvih informacija, da to nisu stvarne poruke od banke i da su u pitanju prevare.
„Unikredit banka intenzivno radi na analizi ovog slučaja i blokadi sadržaja koji se nalazi na linku, koji je deo ove poruke. Napominjemo da UniCredit Banka nikada svoje klijente ne obaveštava na ovaj način. U cilju očuvanja bezbednosti pozivamo građane da nikada ne postupaju olako prema instrukcijama iz poruka, sve dok ne budu uvereni da je pošiljalac stvarno njihova banka ili kompanija za koju veruju da im je uputila poziv“, navodi se u upozorenju.
Takođe, banka podseća građane da ne dele svoje lične podatke, podatke o platnim karticama, lozinke i drugo, sve dok nisu potpuno uvereni u verodostojnost stranice na kojoj žele da obave određenu onlajn aktivnost.
Potrebno je da građani obrate pažnju najpre na nazive i ekstenzije kako samog veb sajta, tako i na tekstualni deo poruke (slovne greške, dijakritike i sl.), kao i da uvek provere ko je pošiljalac.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.


