VAS poruke uvećavaju telefonske račune: Gde je razlika između prevare i usluge i kako se zaštititi?

Ostavite komentar


  1. Lažu i jedni i drugi.Rade zajedno.A1 naplaćuje za njih a nemaju ništa zajedno.Nebuloza u zemlji Srbiji.

  2. Isto se i meni desilo, najgore je što ne stiže notifikacija da su skinute pare sa računa tako da saznaš posle mesec dva, veliki propust A1.

  3. Sta je tu najspornije, zašto naši operateri sklapaju ugovore o posrednistvu u naplati sa firmama koje svesno krše procedure aktiviranja ovih VAS servisa!! Meni su naplatili troškove za servis iz Ceske firme iako je to zakonski zabranjeno, i upornon odbijali da to priznaju. Koliko je to do tih servisa, toliko je isto do naših operatera koji se prave blesavi. Na kraju sam došao do ministartstva telekomunikacija, dobio spor, i jedno izvini, za svo maltretiranje i pisanje dopisa. Oni igraju na kartu da je mali spor i da niko neće da se žali…

  4. A1 je kompanija koja u ovom konkretnom slucaju masno laze i pravi se blesava.
    Ova vrsta pljacke traje decenijama. Da su zaista korektni prema klijentima, ne bi saradjivali sa pljackaskom firmom NTH. Ratel takodje stiti ovu vrstu „poslovanja“.
    Zasto? Pa, tal je sasvim pristojan.

  5. Potrošači me treba da vode računa na šta klikću, nego operateri treba da vode računa kome dozvoljavaju VAS uslugu.
    Ako je neki VAS servis konstantno uključen u varanje korisnika, slično phishingu, onda je jasno ko je glavni krivac.

  6. Ispratite i učešće u dnevnim kvizovi a. Svaki odgovor žestoko naplaćuju iako nigde o tome ne upozoravaju korisnike. Prednjači 021.

  7. neće biti baš tako kako je objašnjeno u tekstu
    operatori se ovde ponašaju kao francuske sobarice i to
    1. jer trećim stranama neselektivno omogućavaju pristup podacima korisnika usluge mobilne telefonije svoje mreže, a usluge pristupa svojoj mreži naplaćuju…tako da imaju orihod sa obe strane
    2. VAS servsi kod svakog operatora su zaključenja ugovora podrazumevano uključeni – što ne bi trebalo da bude slučaj, nego da dodatne usluge svaki korosnik aktivira individualno prema svojim lepeze usluga mobilne telefonije – i onda do zabune ne bi došlo, ko je aktivirao uslugu
    3. prilikom prigovora na iznos VAS usluga operator je uvek na svojoj strani, da sebi i partneru obezbedi prihode od pretplatnika
    4. kada želite da otkažete VAS usluge, morate doći lično u poslovnicu i roditi mečku da bi vam izašli u susret, pa ni tada niste sigurni da li će sve deaktivirati – jer vam neće dati potvrdu

    u svakom slučaju jasno je da je u pitanju nepoštena praksa…

    preporuka je da se operatoru pošalje mejl ili lično preda pisani zahtev za bezuslovnim onemogućavanjem tzv.“usluga na 4 broja“, osim: – pa navedite sami koje usluge (parking, kupovina karata, glasanje, sms donacije…) želite da vam jedino ostanu aktivne

  8. Klasična prevara, a svi se prave blesavi, i operateri, i MUP i tužilaštvo i te kompanije registrovane na fiktivnim adresama. Ova još ima i telefon i mail, većina njih nema.

  9. Gospođo Perinčić, nije baš tako da potrošač samo klikće! JA sam „popasao“ jednu takvu uslugu tako što sam dobio navodni popust na Temuu, a u stvari je bila u pitanju SMS aktivacija neke šatro usluge koja nema veze sa popustom! Ovo su čiste prevarantske stvari, i takve kompanije ne treba štititi, već ih debelo kažnjavati i zatvarati zbog obmanjivanja i prevarnih radnji!

  10. Na sajtu RATEL-a imate spisak firmi koje su registrovane za pruzanje VAS usluga. Ako te firme nema na tom spisku, znaci da vas perater krsi zakon jer u ime prevarantske firme vama naplacuje nezakonske troskove. Ukoliko su na spisku, posaljite zvanican dopis da vam pruze dokaz gde, kada i kako ste povrdili aktiviranje servisa – sto je zakonom jasno definisano. Ako to nemaju, imate sve osnove za pokretanje procesa. Trzisna inspekcija to ne razume, meni je jedino pomoglo ministarstvo.

  11. Imao sam i ja problem pre 3 godine sa VAS porukama u poslovnici A1 – Obrenovac. Bio sam primoran da raskinem ugovor posle dva meseca na moju stetu, sa A1 operaterom .Oni to namerno rade korisnicima njihovih usluga.

  12. Hajde da se ne lazemo. posetite sajt kompanije NTH i ako Vam bude jasno sta oni rade onda povlacim svaku napisanu rec i izvinjavam se. Naime i ja sam jednom imao slicno iskustvo gde odgovorno tvrdim da nisam kliknu da koristim usluge te kompanije, naime objasnjeno mi je da se radilo o igicama. Kako sam stariji covek i u zivotu ne igram igice bilo je nemoguce da koristim njihov servis, a i ako pogledate sajt sta oni rade tvrdim da 99% Vas nece razumeti cime se oni bave. Jedino sto je razumljivo to je da su kako oni kazu „NTH Media doo dio je NTH Grupe koja iza sebe ima više od dve decenije iskustva i vodeća je u Srbiji u razvoju inovativnih mobilnih rešenja i pružanja usluga aplikacija i infrastrukture za telekomunikacijsku industriju i medije“. Pitam Vas kako jedan prosecni korisnik moze i koje njihove aplikacije da koriti. S druge strane neka A1 BLOKIRA NTH (mada ce te reci da za to nema prava) ili da A1 preko beskorisnog RATEL-a trazi da intervenise da ovakve kompanije ni u kom slucaju ne pruzaju uslugu nama obicnim korisnicima, nego da se uvede posebna procedura za one koji zele njihove usluge preko mobilne telefonije. Ovo je mosda previse za jednog propalog RATEL-a, A1 i Ministarstvo Telekomunikacija ne vode racuna o korisnicima od kojih zive.

  13. Ovo je prevara da veća i ociglednija ne može biti. Mobilni operateri saradjuju u ovome i sve nas obične gradjane varaju.
    Sam sam bio prevaren a i svi u mojoj familiji i prijatelji koje poznajem.

    Tvrdim da nikada nisam odgovorio na njihove poruke , oni vam sami pošalju poruku i sami za vas aktiviraju da vas kradu. To je prosto nečuveno.
    Kada ih posle pozovete oni vas ubedjuju da ste to aktivirali i da da oni su svesni VAS poruka , bukvalno se prave mutavi.

    Jedini način jeste da blokirate VAS poruke osim parking usluga.

    Sramota da nas sopstvena država preko mobilnih operatera i fiktivnih firmi vara na tako bizaran način.

  14. Od sume ni novinar ne vidi drvece! Radi se o SISTEMSKOM nacinu podvaljivanja. Prilika da se na to ukaze je propustena. I po ko zna koji put i to u mediju koji voli da se prestavlja kao uzbunjivac protiv devijacija u drustvu. Podvala u konkretnom slucaju se sastoji u tome sto A1 naplacuje TUDJU uslugu! Ako se racun ne plati ekspresno stizu utuzenje i javni izvrsitelji. Obrnuto, reklamacija na uslugu je na dugackom stapu i u pravnoj magli. Pa imate primere istog podvaljivanja i kod komunalnih racuna. U fakture Infostastana se ugraduju i privatnici, np. novokomponovani nazovi-profesionalni upravnici zgrada. Cik, ne plati racun. A za uslugu vazi ona: ne lipsi magare do zelene trave. Ona taksa za televiziju u racunu za struju je klasika…

  15. Imam skroz naskroz drugačiji problem. Hteo sam da budem redovni skromni mesečni donator iznosa od 200 dinara za UNICEF i prijavljivao se više puta. Operater je potvrdio da sam postao redovan korisnik, tj. donator, ali mi se računa ne uvećava, što znači da UNICEF ne dobija moju uplatu. U međuvremenu, prijavio sam se i da budem skromni donor NURDOR-u ali sumnjam da će ta prijava završiti isto kao i ona za UNICEF. Izgleda da u ovoj crnoj rupi funkcionišu samo lažne optužbe i lažne nabavke robe i usluga. Ne znam ko je kriv za ovo ali da Bog da ga bolest pojela, kao što jede na hiljade smederevskih, borskih i drugih građana, koji se raspadaju da bi kineska korupciona mafija punila sebi i srpskim političarima džepove. Vučić bi sigurno to rešio ali, kako možete videti u njegovoj izjavi o kineskom investitoru u železaru u Smederevu, jadni bednik Smradožval kaže: „ne razumem se JA u to zagađenje a i što bi me to uopšte i zanimalo“, raspao se od raka, da Bog da.

  16. Ove krađe se dešavaju godinama i kod svih operatera i bivših i sadašnjih. Svi znaju šta se dešava, a prave se nevini k’o francuske sobarice…

  17. Ispostavlja se da je dovoljno da takva kompanija ima vas broj telefona i da ga ubaci kod sebe u sistem i to je to. Vi postajete pretplatnik VAS usluga. To nije zakonom regulisano i zato ima na stotine ovakvih kompanija. Inace za sve zivo vam traze brojeve telefona prilikom kupovine, a cesto ne mozete ni da ne date ako vam naprimer treba garancija ili nesto. Ko i kako barata tim spiskovima sa brojevima telefona? Ostaje samo da se nadate da vas telefon nece zavrsiti u takvoj VAS kompaniji registrovanoj u Bugarskoj.

  18. Lopovluk je ustaljena praksa kod svih naših operatera, dozvoljena – a moguće i kultivisana – od strane vladajuće sekte.

    Ništa mesečni račun. Ništa ugovori godinama. Samo prepaid, rešeno.

  19. Off-topic: Pored VAS prevare, na delu je i „poština“ prevara prilikom isporuke paketa naručenih preko internet kupovine. Pored toga što prodavac formira otkupnu cenu paketa u koju je uključena i vrednost dostave, „pošta“ vam još dodatno naplati dostavu, koje niste bili svesni prilikom naručivanja robe.

  20. I sam sam imao iskustvo sa VAS uslugama i iskreno nisam u potpunosti siguran da sam negde na netu to i tražio ali dve osobe iz mog okruženja su imale uvećane račune kod YETELa za navodne „usluge provajdera“ . Iznosi su bili po 360 dinara nedeljno. Ove osobe nisu nikako mogle da prođu proceduru prijave za VAS usluge tako da sa uverenjem sumnjam u prevarne radnje. Inače radi se o NTH Medija doo Beograd! Nisam uveren da je Yetel nevin u ovim pojavama pljačkanja korisnika.

  21. To isto sam prošao sa A1, čista prevara ipak sam pre raskida ugovora morao platiti te troškove za par meseci, iako nisam znao šta sam to koristio. Na te prevare trebaju reagovati operateri mobilne telefonije. Plačanje parkinga vi uradite upisom registarskog broja vozila i parking zone kod humanitarnih sadržaja isto, a ovo sa kojekakvim uslugama sumnjivih agencija moraju onemogućiti isključivo operateri.

  22. Kako da se zaštitimo od neželjenih VAS usluga mi koji primamo socijalnu pomoć preko banke PŠ ? Kad banka da broj telefona pružaocu VAS usluge i oper.A1, i skidaju sa tekućeg računa za svoje usluge, bez ikakve saglasnosti korisnika socijalne pomoći . Najviše je krađa baš preko socijalnog a u ime nekog dobročinstva. Sve pod velom tajne i dostupno samo pojedincima.

  23. Da bih se oslobodila VAS plaćanja usluga, otišla sam u MTS poslovnicu gde mi je rečeno da mogu blokirati VAS ali tada ne mogu slati sms humanitarne poruke. Plaćanje za VAS je počelo s malim iznosima da bi ubrzo premašilo cifru pretplate za telefon. Kakav bezobrazluk.

Ostavite komentar


Ekonomija

Naslovna strana

Naslovna strana za 6. i 7. decembar 2025.
Galerija

Pretplati se i postani deo Kluba čitalaca Danasa

Klub čitalaca Danasa je zajednica pretplatnika na dnevni list Danas kojima je, pored ekskluzivnog pristupa novinama u PDF formatu veče pre nego što se štampano izdanje nađe na trafikama, dostupna i celokupna arhiva lista onlajn. Članska kartica obezbeđuje i preko 50 popusta naših partnera, kao i pozivnice za naše događaje i akcije.